Google nem a barátod

googleteli.jpgRégóta tudjuk és látjuk, hogy a tech óriások mint a Google és Facebook durván beavatkoznak a globális "kultúrharcba", a politikába, a balliberális propaganda terjesztésébe. Ma mégis meglepődtem a Google üdvözlőképernyőjén, és azon, amit a keresési eredményekben kaptam.

Ma van a kínai holdújév, vége a patkány évének, jön a bika éve. Engem ez különösebben nem érdekel, és csak onnan tudom, hogy az Index.hu a címlapon tálalta, vezércikként. Oké, hát az Index is egy globalista soroslibsi propagandaportál, ez nem meglepő. De rákattintok a google.com-ra, és mit látok ott is? Kínai sárkányokat meg csillagjeleket, és "Lunar new year 2021" feliratot. Értem, hogy Kína egy fontos tényezővé vált a globális gazdaságban és politikában, de miért kell ezt nálunk a képernyőre tolni?  

Karácsonykor is hasonló volt a helyzet. Google a világ minden táján azt az ünnepet hirdeti, amelyet az ottani kultúrkörben szokás ünnepelni, kivéve a keresztényeknél: a muszlimoknak jelzi a ramadánt, a zsidóknak a jom kippurt, a hinduknak a diválít, a kínaiaknak pedig az ottani újévet. Nekünk "Boldog téli ünnepeket" kíván karácsony helyett. A libsik arra hivatkozva tartják ezt jogosnak, hogy „Boldog karácsonyt!” kívánni sértő azoknak a kisebbségeknek, amelyek nem keresztények. De ez teljesen abszurd, hiszen a kereszténység még mindig a legnagyobb világvallás, több mint 2 milliárd hivővel! Miért csak a keresztény ünnepeket kell átnevezni? Európában abszolút többségben van a kereszténység, és az európai kultúra része. Miért fontosabb akkor a kisebbség, aki nem keresztény? Eljött a kisebbség diktatúrája?

Erről eszembe jutott, hogy tavaly karácsonykor láttam egy videót, amit meg akartam keresni. Egy videó, amely jól szemlélteti azt az életérzést, ami ellen a libsik tűzzel-vassal harcolnak, amit sok helyen már tönkretettek, és nem is tudják, hogy milyen lenne igy élni: emberek boldog csoportokban, kalákában, közösségekben, együttműködve ünnepelnek. Beírtam a keresőbe, hogy "karacsony video kormany", mivel a Magyar Kormány videojáról van szó. Hát, a találatok az első oldalon kizárólag Karácsony Gergelyről szóltak. Rendben, akkor beírom, hogy nem érdekel engem ez a bohóc, én a karácsonyi videót keresem, tehát: "karacsony video kormany -gergely". Igy sem hoz ki mást, a találati listában érdektelen cikkek, kizárólag balliberális propagandamédia: 24.hu, 444.hu, hvg.hu, portfolio.hu, stb.

Mit írjak be a keresőbe, hogy ha ezt az alábbi videót keresem? Végül nagy nehezen megtaláltam, de ez már nevetséges, hogy a Google mennyire egyoldalúan a balliberális globalista propaganda oldalára állt. Facebookon is kerestem a videót, mert eredetileg ott láttam karácsonykor, de semmilyen keresőkifejezésre nem volt hajlandó megtalálni. Végül youtube-on kezdtem keresni, és ott megtaláltam:

https://www.youtube.com/watch?v=pMgNQrrj2Kc

Mielőtt a kommentelők ismét megvádolnának, hogy ez Orbánpropaganda: semmilyen politikai tartalom nincs ebben a videóban. Abszolút pártsemleges, bármelyik Magyar Kormány készíthette volna, akár még Gyurcsányék is. A Fidesz nem kerül megemlítésre. Ez egy teljesen politikailag semleges videó, és mégis hátrasorolják a találati listákban. Nem értem ezt a magatartást a tech cégek részéről, mert ők piacgazdasági alapon kellene működjenek, és ez azt jelenti, hogy Magyarországon a választópolgárok kétharmadát hátrányos módon megkülönböztetik, tehát gyakorlatilag veszteséget okoznak saját maguknak, de akkor is a soroslibsi kultúrharcot támogatják. 

Meglesz ennek az eredménye, iszonyatosan megutáltatják magukat ezek a cégek. Egyelőre nincs igazi alternatíva, de amelyik pillanatban lehet más jól működő keresőszolgáltatóra vagy közösségi média cégre váltani, meg fogjuk tenni. Én egyre gyakrabban futok bele a Google soroslibsi találati listájába és inkább próbálkozok bing-el. Facebookon is azt látom, hogy több ismerősöm kiírta: átvált a hundub-ra, mert elviselhetetlen a Facebook politikai alapú cenzúrája. Tényleg felháborító és döbbenetes, hogy olyan demokráciákban, ahol sajtó- és szólásszabadság van, egy cég politikai cenzúrát vezet be. Én Ceausescu alatt éltem meg legutóbb ilyent. Elképesztő. Bármire azt mondhatják, hogy "nem felel meg a közösségi alapelveinknek". Ezek a szabályok meg úgy vannak megfogalmazva, hogy tulajdonképpen bármilyen döntést hoznak a facebook cenzorai, meg tudják magyarázni, hogy miért nem fér bele semmilyen tartalom, ami nem a soroslibsi világképbe illik bele. Na de Lengyelország már elkezdte büntetni a Facebookot a cenzúra miatt. Ha egy tartalom a lengyel jogszabályok alapján nem törvényellenes, akkor azt nem lehet cenzúrázni. Én remélem, hogy ez a szabályozás el fog terjedni egész Európában. Nálunk is előkészületben van ilyen törvény, azt olvastam.

Nekem tényleg tele van már a hócipőm ezzel a helyzettel, hogy mindennap beleütközök valamilyen balliberális marhaságba, amit le akarnak nyomni a torkomon. Ne akarjanak már engem átnevelni politikailag, nekem elég volt ezt gyerekként átélni. A kommunista diktatúra próbálta ilyen ocsmány módon átnevelni az embereket. Én ha használok egy internetes kereső-szolgáltatást vagy közösségi médiát, akkor nem azt várom, hogy egy cenzúrázott, politikai és kulturális ideológiaharcba kerüljek bele.

Nem akarom minden blogbejegyzésemet anyázással végezni, de tényleg nem tudok már erre mást mondani. Google mindig azzal reklámozta magát, hogy "Google a barátod". Hát nem, nekem nem barátom.

.