Kiscsillag hozzászól

szakitas-cover.jpgElőző bejegyzésem óta eltelt közel két hónap. Ezalatt nem sok minden történt, volt kiscsillaggal néhány levélváltás, amiben én kértem, hogy ne számolja fel a családot. Ő meg sorolta a sérelmeit, és szadista élvezettel figyelte, hogy szenvedek. Tudta, hogy ha másodszor is felszámolják a családomat, elveszik a gyerekeimet, akkor azzal végleg a padlóra küld. Nem érdekelte. Sőt, most utólag azt is látom, hogy nem bánta volna, ha öngyilkos leszek. Örökölt volna egy komoly vagyont. Ez jobban érdekelte. Kiderült tegnap, amikor megírtam facebookon, hogy vége, és keresek új társat. 
 
Az történt tegnap, hogy kiscsillag Komlóról felutazott Budapestre, hogy az IKEAban vásároljon valamit. Könyörögtem neki, hogy ha már 6 órát utazik, és utaztatja a gyerekeket is, akkor találkozzunk, beszéljünk, béküljünk ki. Nem volt rá hajlandó, csak egy kapcsolattartós találkozást engedett volna meg a gyerekekkel, amitől iszonyodom, mert azzal úgymond elfogadom a válást. Az ilyen kapcsolattartások érzelmi hullámvasutat jelentenek a gyerekeknek is és az apának is. Találkozunk egy órára és utána még sokkal jobban fáj a szakítás. Értelmetlen, káros, és csak a családfelszámoló anyák lelkiismeretét nyugtatja, hogy van látogatós apa, tehát ő nem vette el a gyerekek apját. De, elvette. Ne próbáld mentegetni magad, kiscsillag: felszámoltál egy családot, félárvává tettél két gyereket. A kapcsolattartás ezen semmit nem változtat.

Szóval feljöttek Budapestre, és nem találkoztunk. Egy közös karácsonyt is hiába kértem tőle. Az lett volna az utolsó reményem, egy utolsó békülési lehetőség. Nem adatott meg nekünk, kiscsillag sérelmei fontosabbak, mint a család. A facebook bejegyzésem viszont kihozta kiscsillagot a sodrából. Hozzászólt, nem is akárhogyan. Vádaskodva, mocskolkodva, sárdobálós, fenyegetős módon. Én semmi rosszat nem írtam róla a bejegyzésben, csak azt írtam, hogy véget ért egy 5 éves kapcsolatom és keresek új társat. A végére még azt is odaírtam, hogy az ingatlanaimat az új társamnak ajándékozom, ha hozzám jön feleségül. Na, ez aztán feldühitette kiscsillagot! Azonnal bírósági eljárással fenyegetett meg..("Eddig nem akartam gyerekelhelyezési pert, de most nagyon elgondolkodtam"). Nehogy már valaki más örökölje a vagyont, és nem ő, aki tönkretette az életemet és halálba kergetett.. csakis őt illeti meg a vagyon!

Ha lennének minimális jogi ismeretei, akkor tudhatná, hogy a vagyonom különvagyon, neki semmi köze hozzá. Nem az együttélésünk alatt keletkezett, hanem előtte. Annak ajándékozom el akinek akarom.
Ha lenne minimális becsületesség, hála, igazságérzet és tisztelet kiscsillagban, akkor szépen megköszönné, hogy 5 évig minden nap főztem, elmosogattam, bevásároltam, takaritottam, elvittem a gyerekeket játszótérre, stb. Persze anyagilag sem járt rosszul, mert kifizettem a 9 milliós lakáshitelét, aminek törlesztőrészlete 85.000 Ft volt. Évek óta fizette ennek a svájci frank hitelnek a kamatait, de a tartozása nem csökkent, hanem nőtt. Megsajnáltam, kifizettem. Egy kis budapesti lakásnak lett így tulajdonosa, amit ki tudott adni albérletbe havi 100.000 Ft-ért. Ez ugye már 185.000 Ft havonta, amit nekem köszönhet. Öt év alatt egész szép összeg gyűlt össze belőle, mert ebből nem kellett semmit elköltsön: a Budaörsi házamban ingyen lakhatott (ez további 100.000 ft lakhatási költség, amit nekem köszönhetett, hiszen a ház, ahol laktunk nem volt ingyen, azt én kifizettem. Csak ezt persze nem látja, mert ha nem kell albérletet fizetni, akkor szerinte a lakhatás ingyen van). Neki utalta az állam a családi pótlékot is, ő kapta a Gyedet, és a 2 gyerek után járó adókedvezményt. További százezrek, amivel gazdálkodhatott, amit részben félretehetett, mert sok kiadása nem volt, a bevásárlásokat megfeleztük. Hol tartunk már? Kb. havi 450 ezernél, amit vagy közvetlenül nekem köszönhet, vagy az államtól kaptunk a gyerekek után, de velem nem felezett meg, pedig a szülőknek közösen jár (185e hitelmegváltás és abból származó haszon, 100e az "ingyen" lakhatás a házamban, 25e CSP, 40e adókedvezmény, 98e GYED.)
Miért írom ezt le? Mert kiscsillag az említett facebook hozzászólásában azt neheztelte, hogy nem adtam neki elég pénzt.("Ha egy virágot ültettem, kitört a cirkusz a pazarlás miatt"). Semmilyen cirkusz nem tört ki. Néha megemlítettem, hogy én értelmetlennek tartom olyan virágot ültetni, ami egy hét alatt tönkremegy, mert pl. nyáron nincs ki locsolja ha balatonra utazunk, télen meg kifagy minden muskátli, amit az ablakban hagy.. bevihette volna mondjuk a garázsba is és locsolhatta volna télen is, hogy megmaradjanak, de ez nem érdekelte. Úgyis lehet újat venni.

Szóval, nekem köszönhetően volt pénz bőven, de úgy látszik, hogy az sosem elég bizonyos embereknek. Az 5 év együttélésünk alatt neki nem volt munkahelye, hiszen GYesen volt, és mégis összegyűlt 6 millió Ft-ja, amiből aztán vett egy lakást Komlón. Mindkét lakását nekem köszönheti tehát, de teljesen kiborult, mikor ezt egyszer említettem. Pedig ezek tények és matematika, de ezt elismerni lehetetlen volt számára, ő végig azt bizonygatta, hogy azokat ő vette. Ő vette, csak hát olyan pénzből, amit nekem köszönhet. Elképesztő hálátlanság, kapzsiság, álszentség, mellébeszélés, nárcizmus.

Mit sérelmezett még kiscsillag a hozzászólásában? Például ezt: "meg lehet nézni azt a "szépen" rendben tartott házat, amin semmit sem engedett renováltatni". Hááát...mit nem engedtem? Nem tetszett neki a csempe a fürdöszobában, kicseréltette. Nem engedtem? Dehogynem. Nem tudom miről beszél..A házra több mint 5 millió Ft-ot költöttem felujításokra, pontos listám van ezekről (tetőcsere, gázbekötés és fütésrendszer csere, egy szoba hozzáépitése, belső átalakitások, stb.). Utóbbi időben is próbáltam szakembert találni további felújításokra, de a jelenlegi építkezési őrület miatt nincs szabad kivitelező. Emlékszel, kiscsillag, megkérdeztem Andrást a református gyülekezetből, aki épitkezési vállalkozó. Emlékszel, hogy te is megkérdezted a szomszédunkban a vállalkozót, az Ősz utcában? Emlékszel, hogy megkérdeztük a szomszédunkban építkező vállalkozót, hogy megcsinálja-e a szigetelést nálunk is? Nem emlékszel. Amúgy senki nem tudott munkát vállalni, és szerinted ezért én vagyok a hibás? Elképesztő... Neked persze nem volt elég jó Budaörsön lakni egy kertes családi házban. Nem tudtad megvalósitani a felujitási álmaidat. Puff neki. Elvitte a gyerekeket egy kecskeméti lepratanyára, ahol egyszer jártunk, és majd elhánytam magam. Mindenhol szemét, kacat, lomok, a legyek szállják a kaját, stb. Aztán elköltözött Komlóra, ahol a fél város alkoholista munkanélküli, és a másik fele cigány. Jó lesz ott a gyerekeknek felnőni.

Mit sérelmezett még kiscsillag? "hogy bántál velem, hogy beszéltél - ordítoztál - velem. Ahogy pl. nem érdekelt, hogy velem mi van akár egészségileg is. Nem akartam tönkremenni miattad, mert még fel kellene nevelni azokat a gyerekeket.." Nos, egy évben egyszer volt olyan vita, amiben káromkodtam, kiabáltam. Nem vele, csak úgy magam elé, kínomban. Mikor már hosszu kérlelések után sem volt hajlandó engedni az álláspontjából és elvesztettem a türelmem. Megtörténik mindenkivel. Bocsánatot kértem, el kellett volna felejteni. De aki sérelemgyüjtögető... Az egészségi állapotáról meg nem értem miért írt, hiszen nincs semmi betegsége, ezzel szemben utóbbi időben hetente kétszer járt orvoshoz, és mindig vigyáztam addig a gyerekekre, amig ő orvosnál volt. Nem tudom, mit tudtam volna ezen kivül segiteni ebben a témában. Én magam sokkal inkább elhanyagoltam egészségileg, ezt ő meg is emlitette párszor. Viszont azt azt azért megkérdezném, hogy ha attól félsz, hogy az egészségi állapotod miatt nem tudod felnevelni a gyerekeket, akkor miért dobtad el az apjukat? Van ebben logika? Egyedül sokkal nehezebb felnevelni őket, sokkal inkább valószínű, hogy tönkremész... Azért van a gyerekeknek két szülőjük, hogy ha egyikük bármilyen okból kiesik, ott legyen a másik. Csak te ugye apátlanítottad őket. Ettől lesz majd ki felnevelje őket? Abszurd őrület ez is. 
 
A gyerekkel kapcsolatban is kaptam vádakat: "fel kellene nevelni azokat a gyerekeket, akikről úgy beszélsz, hogy semmi kötöttséget nem jelentenek neked...szégyelld magad, ahogy róluk gondolkodsz." Ezt írja egy gyerekrabló, aki 250 km távolságra költöztette a gyerekeket a beleegyezésem nélkül. Kirugja a gyerekek apját, a család eltartóját, és utána papol nekem a gyerekekkel szembeni felelősségről? Kiscsillag már arra sem emlékszik, hogy mikor zsebre vágta a tőlem kapott 9 millió Ft-ot, akkor aláírt egy megállapodást arról, hogy közösen neveljük a gyerekeket, vagy váltott elhelyezésben. Erről persze ma már szó sincs, ő csak azt erőltette, hogy legyek látogatós apa. Persze, járjak le Komlóra. Olyan gyerekekhez, akiket nem én nevelek, tehát idegenek lesznek. Hogy van képed szülői felelősségről papolni, kiscsillag? Te egy családfelszámoló, gyerekrabló gazember vagy, aki elkövette a létező legnagyobb bűnt és kegyetlenséget a gyerekeivel és társával szemben.

Nagyjából ennyit sérelmezett kiscsillag a hozzászólásában. De ezt aztán agresszíven, többször megismételve, miután töröltem a hozzászólását. Valami romboló őrület tört rá, hogy ilyen indokokkal felszámolta a családot. Ép eszü ember ilyent nem tesz. Sajnos a húga mindenben megerősitette.. nem volt normális ember, akivel megbeszélte volta a panaszait, csak ez a világidegen feminista testvére. Hiába volt kinyalva kiscsillag feneke, hiába voltam önfeláldozó társ és apa, ő csak a saját sérelmeit látta és iszonyatos egocentrizmussal csak a saját nézőpontját képes átgondolni.
 
Ha valaki ilyen mondvacsinált okokkal felszámol egy családot, akkor az többé ne kerüljön a szemem elé. Ha válóperünk lenne, még a biroságon is kiröhögnének..."Miért akar elválni? Hát, a férjem nem értett egyet azzal, hogy virágokat ültessek, felujitsam a házat, és nem érdekelte, hogy milyen beteg vagyok."
Ez válóok? Ezt irtad, kiscsillag. Ja és még azt, hogy néha kiabáltam veled.
Tudod mi a válóok? Alkoholizmus, drogozás, kurvázás, bántalmazás, stb. Azok a férfiak, akik elisszák a kocsmában a család pénzét vagy nyerőgépekbe dobálják. Van ilyen bőven.
Neked semmilyen válóokod nincs. Belelovagoltad magad egy áldozatszerepbe, és rám mutogatsz. Pedig jo dolgod volt mellettem, és lehetett volna még jobb is, ha tudsz velem bánni.

Tényleg abszurd az egész történet. Kiscsillag gyüjtögette a sérelmeit, velem nem beszélte meg, pedig könnyen lehetett volna ezeken a dolgokon változtatni. A szakítást nyilvánossá tevő facebook-bejegyzésem kellett ahhoz, hogy végre kiderüljön: mit is sérelmez kiscsillag? Felnőtt emberek meg tudják beszélni egymással az ilyen gondokat, és ha nem, akkor keresnek egy barátot, terapeutát, vagy bárkit, aki közvetít. Kiscsillag erre nem volt képes, ő csak a feminista Ágikával beszélte ezt meg. Mindig azt hittem, hogy kiscsillag értelmesebb, mint az első feleségem, de kiderült, hogy egy ugyanolyan nárcisztikus, elkényeztetett, egomániás hősanya, aki a húgával képes csak kommunikálni.

A fő baj meg az, hogy soha senkivel nem élt még együtt előttem. 36 éves koráig várta a nagy Őt. Ha lett volna együttélési tapasztalata, akkor tudhatta volna, hogy vannak néha viták minden kapcsolatban. Mindenki szerez sérelmeket az együttélés során és nem tudja minden elképzelését megvalósítani. Ez egy fontos tapasztalat lett volna, ha mással is együtt élt volna már. De így sajnos én lettem elszenvedője ennek a leckének, amit az élet adott neki. Sajnos ilyenkor nem csak annak az élete megy tönkre, aki ilyen módon képtelen együttélésre, hanem a társa élete is és a gyerekeké is.

Sajnálom. Nagyon szerettelek kiscsillag, annak ellenére, hogy néha vitáztunk és néha megbántottalak vagy kritizáltalak. Ha valakit szeretsz, akkor a hibáival együtt szereted. Te sem vagy tökéletes, én sem vagyok az, de ettől még lehet egymást szeretni. Az életben nincs olyan harmónia, amit te elvárnál. Nincs világbéke. Fájdalmasan tanulod meg ezt, és nekem is fájdalmat okozol ezzel. Kár, hogy nem előttem tanultad ezt meg, mert akkor együtt tudtunk volna élni.

A teljes önkritika hiánya és elfogultság, nárcizmus abból is látszik, hogy pár napja írtad nekem: "Váljunk el békében". Akkor miért kezded a sárdobálást, fenyegetőzést, szennyes kiteregetést facebookon? Az én megosztásomban meg sem említettelek, semmit nem irtam veled kapcsolatban. Nézzél a tükörbe néha, gondolkodj el azon, hogy milyen ember vagy, hogy viselkedsz, miközben másokat vádolsz.