A kommunizmus fekete könyve
A létező szocializmus nem működik. Működő szocializmus nem létezik."
Gyerekkoromban éheztem. Aki az 1970-es, 80-as években élt keleteurópában, az még emlékezhet az akkori állapotokra. Az üzletek javarészt üresek voltak. Tej, kenyér általában volt, és érdekes módon lehetett mindig kapni savanyúságot: savanyú uborkát, csalamádét és hasonlókat. Ezekből a termékekből úgy látszik, túlteljesitették az ötéves tervet a kommunista tervgazdaságban. Ja, és lehetett kapni extrudált kukorica-pufit is. Ezen éltünk. Hús, vaj, sajt, nagyon ritkán érkezett az üzletekbe, és fél óra alatt elfogyott. Aki falun élt, vagy voltak falun rokonai, az legalább egy évben egyszer kaphatott kóstolót a disznóvágásból, és néha egy kis burgonyát vagy gyümölcsöt. Mi sajnos városon éltünk, szüleim tanárok voltak, így általában üres volt a hűtőnk. Gyakran mégis kinyitottam, és belenéztem, hátha találok valamit. Aztán kentem magamnak egy lekváros kenyeret, és mentem játszani a barátokkal.
Úgy gondolom, ennyi elég is lenne, hogy megértsük a kommunizmus teljes csődjét. De nem ez volt a legrosszabb a kommunizmusban. Csak ezzel a kis személyes élménnyel kezdtem, hogy olvasmányosabb legyen az írásom. Nem, a kommunizmus sok százmillió ember életét tette tönkre, és kb. 100 millió ember haláláért felelős. Az a baj, hogy az ember feledékeny. Aki ezt személyesen nem élte át, azt mindegyre emlékeztetni kell, hogy mit is jelent a kommunizmus. A fasizmus esetében ez megtörténik, mert a zsidók folyamatosan gondoskodnak arról, hogy ne felejtsük el a holokausztot. A kommunizmus egy sokszorosát követelte áldozatokban, de mégsem figyelmeztet erre senki.
Az eredmény meg az, hogy a Marxizmus újra divatba jött. Tanítják az egyetemeken, EUs politikusok nyíltan propagálnak marxista ideológiát: vezessünk be alapjövedelmet, a gazdagoktól kobozzuk el a vagyonukat, foglaljunk le üresen álló lakásokat migránsoknak, stb. Amerikában is hasonló a helyzet, ahol a demokrata politikusok nyíltan támogatják a Black Lives Matter mozgalmat, és ezzel a marxista forradalmat, aminek a célja az „elnyomottak” uralomra kerülése, és az „uralkodó réteg” kisemmizése. Soros György sok százmillió dollárt költött már ilyen mozgalmak támogatására, ami a mai világ abszurditását igazolja, hiszen Soros egy vadkapitalista, akinek az lenne az érdeke, hogy a csőcselék vásároljon, fogyasszon, hitelt vegyen fel, rabszolgaként dolgozzon, és ne lázadjon, hanem gazdagitsa a multikat. Nincs racionális magyarázat Soros marxizmusára, csak esetleg az, hogy a lelkiismeretét akarja megnyugtatni, és filantróp szerepben tetszeleg, miután kifosztotta a fél világot. Vagy pedig rájött arra, hogy ha a világ gazdaságának 99%-a van a leggazdagabb 1% kezében, akkor ez nekik sem jó, mert nincs ki vásároljon, fogyasszon. De ilyen indokkal támogatni a BLM-et, és elégedetten végignézni, hogy a BLM felégeti fél amerikát, gyilkol, fosztogat...elképesztő.
Soros párhavonta megjelenik az EU parlamentben is, itteni politikusokkal tárgyal, lobbizik. Puszilós fotók készültek már az EU parlament képviselőinek kb. egyharmadával, akik büszkén vállalják, hogy ők Sorossal tárgyaltak. Meg is van az eredménye, az EU parlament egy balliberális, marxista programot valósit meg. A parlament alelnöke, Katarina Barley egy büszke marxista. Én meg nem hiszek a szememnek, mikor ezt látom. 30 év telt el a kommunizmus megbukása óta, és ezek kezdik elölről az egészet. Egyszerűen hihetetlen.
Minden értelmes embernek feladata és kötelessége lenne a marxizmus katasztrofális következményeire felhívni a figyelmet. Idemásoltam ezért egy listát az alább belinkelt könyvből, konkrét adatokkal a kommunizmus áldozatairól. Ezzel kapcsolatban a legtöbben csak Sztálinra gondolnak és a Gulág haláltáborokra. De a Szovjetunión kívül rombolt a kommunizmus Kínában is, és sok más ázsiai országban (Koreai Népi Demokratikus Köztársaság, Vietnám, Laosz, Kambodzsa), és persze Kelet-Európában, de még Afrikában is. Lehetetlen lenne mindegyiket leírni, tehát ez csak egy része:
Szovjetunió: 20 millió áldozat;
Kína: 65 millió;
Vietnam: 1 millió;
Koreai Népi Demokratikus Köztársaság: 2 millió;
Kambodzsa: 2 millió;
Kelet-Európa: 1 millió;
Latin-Amerika: 150 000;
Afrika: 1,7 millió;
Afganisztán: 1,5 millió
A halálos áldozatokon kívül emlékeznünk kellene a gazdasági károkra, a kommunizmus okozta hidegháborúra, a katonai felfegyverkezésre, az atomfegyverekre elköltött irdatlan mennyiségű pénzekre, a tönkretett életekre, akik ugyan túléltek, de egész életükben nyomorogtak. Felbecsülhetetlen a gazdasági kár, az emberi életekben és a társadalmakban bekövetkezett évtizedekig tartó károk. A kommunista államok kimerítették az emberiség elleni bűntett fogalmát.
A fasizmus ehhez képest csak egy rövid ideig és korlátok között zajló folyamat volt. Látszólag kegyetlenebb volt, de sokkal kevesebb áldozatot követelt. Számomra nem is a fasizmussal való összehasonlítás a lényeg. Lehet persze kritizálni, hogy a náci megsemmisítő táborokat és a szovjetunióbeli munkatáborokat nem lehet összehasonlítani. De, össze lehet, mert mindkettő haláltábor volt. Azt is szokták ellenvetni, hogy a 100 millió halottnak jelentős része éhínségek áldozata lett, és ezt nem lehet a gyilkosságokkal és kivégzésekkel egyenértékűnek venni. De vajon az áldozatoknak nem mindegy, hogy kivégezték őket, vagy éhen haltak? Szerintem teljesen lényegtelen ez az összehasonlítgatás és kölcsönös relativizálás. A valódi különbség abban van, hogy a fasizmust azóta is a világon mindenhol elítélik, a kommunizmust viszont nem, sőt kezdik ismét nyíltan támogatni és terjeszteni!
További olvasmányként ajánlom az alábbi könyvet:
Írók: Stéphane Courtois · Nicolas Werth · Jean-Louis Panné · Karel Bartosek · Jean-Louis Margolin · Andrzej Paczkowski
Könyv címe: A kommunizmus fekete könyve
https://drive.google.com/file/d/156etFWgkhDn79p3Ps4kkMS4DJPDqB6Yt/view?usp=sharing
A tanú cimű filmet ajánlom mindenkinek, aki még nem látta: https://ok.ru/video/229067983489
Update: mivel a kommentelők kikeltek a Kádárkorszak védelmében, és azt is megkérdőjelezték, hogy Kádárék hitelből tartották fenn a kommunizmust, csatolok egy tanulmányt az államadósság alakulásáról 1973 és 89 között:
http://www.penzriport.hu/letoltes/Magyar_allamadossag_keletkezese_1973_1989.pdf
békaapu 2021.02.07. 14:55:04
És amíg élnek emberek akik másra is emlékeznek, addíg nem csak a propaganda mondja meg hogy milyen volt a világ a létező szocializmusban.
tarsadalom 2021.02.07. 15:55:35
Milyen propagandára gondolsz, aki megmondaná, hogy milyen volt a kommunizmus? Nekem pont az a bajom, hogy nincs ilyen. Naponta látok "antifa" tüntetéseket, baliberláis anarchista tüntetéseket, de a kommunizmussal senki nem foglalkozik. Mikor láttál te utoljára antikommunista tüntetést? Senki nem kritizálja a kommunizmust, pont ez a baj. És ezért jön vissza.
Neytiri1 2021.02.07. 16:56:57
Én amennyit éltem Kádár alatt, arra azt tudom mondani, hogy kellemes időszak volt.
De gondolom azért is, mert a szüleim totálisan alkalmasak voltak a munkásosztály tagjainak lenni. Nem írnék többet, mert az nem ide tartozik, ahogy az sem, hogy én mit csináltam volna helyettük máshogy az akkori és a mostani eszemmel.
Szóval... szerinted az első szabadon választás nyertes pártja nem baszta el totálisan az egészet, amit ma is nyögünk, csak Kádár?
Untermensch4 2021.02.07. 17:14:06
Akkor "halottak/év"-ben számolva összehasonlítható...
Untermensch4 2021.02.07. 17:18:51
Untermensch4 2021.02.07. 17:20:58
Lorrh 2021.02.07. 18:04:59
Magyarországon meg gulyáskommunizmus volt. Itt nehéz lesz majd a kádárkori világgal riogatnia azt aki abban a korban is élt.
tarsadalom 2021.02.07. 18:05:22
Én nem ismerem pontosan az akkori eseményeket, legalábbis nem éltem át az 1989-es rendszerváltást, mert 1995-ig Bécsben éltem.
Nehezen tudom elképzelni, hogy egy 4 évre megválasztott kormány több kárt okozott volna, mint azelőtt 40 év kommunizmus. A fő hiba, amit elkövettek (szerintem) az volt, hogy kesztyűs kézzel bántak a kommunistákkal, ezért nem volt igazi rendszerváltás, és a komcsik ki tudták menekiteni a vagyonukat, és gyakorlatilag azóta is részt vesznek a közéletben. Le kellett volna sittelni mindegyiket.
tarsadalom 2021.02.07. 18:07:48
tarsadalom 2021.02.07. 18:19:01
tarsadalom 2021.02.07. 18:51:36
Én tulajdonképpen örülök annak, ha itt most kibukott, hogy sok magyar ember nosztalgiázik a Kádárkorszak után. Pont nektek szól a csatolt könyv. Ha elolvassátok, akkor legalább ti is kicsit más fényben fogjátok látni a kommunizmust. Nem muszály mindent elhinni, amit a könyben irnak, de ha csak részben igaz, akkor is egy embertelen, veszélyes, gyilkos ideológiáról van szó.
Én a Kádárkorszakot csak filmekből (Pl. A tanú) és könyvekből ismerem, ezért lehet, hogy mivel ti átéltétek, másképp látjátok. De én itt nem a Kádárkorszakról irok, hanem a kommunizmusról.
Lorrh 2021.02.07. 19:07:15
Miért rugózol azon hogy mi a kártékonyabb a kommunizmus vagy a kapitalizmus... holott a világon kb mindenhol a kapitalista kapzsi világkizsákmányoló és a Földet tönkretevő, állandó növekedés kényszeres és igazságtalan kapitalista rendszer működik.
Kommunizmus szocializmus marxizmus: mindezek csak a te fejedben léteznek ma már.
Azt is megértem, hogy mivel nem találtáltak egyetértő fogadtatásra a kirohanás posztjaid, most még dühödtebben árnyék bokszolsz.
Jó ez neked? Nincs más dolgod?
Untermensch4 2021.02.07. 19:16:06
Ez most meglepő lehet de nem. Nem nosztalgiázok. Viszont találkoztam már a "kádáridejénjobbvolt" -mémmel, 1989 után születetteknél is. Sztem a szüleiktől tanulatlankodták.
Lorrh sztem arra akart utalni hogy a kádár-nosztalgia a magyaroknál sajnos nehezen kezelhető pszichés probléma. Zemberünk annyit látott hogy aki elvolt nyugiban és húzta az igát, az sok munkával tudott gyarapodni. Azt nem látják hogy kétszer is az államcsőd határáig feszült a helyzet és a növekvő adósságból is csak a lassú hanyatlás volt finanszírozható.
Amikor a volt feleségemmel néztük az "X polgártárs" c filmet, nem értette a végén a zsebkendős-dobozos jelenetet. Sejtette de azért elmondtam neki miért úgy készült a nyomozó az esetleges nyomozási sikertelenségre, ahogy...
Untermensch4 2021.02.07. 19:19:09
Lorrh 2021.02.07. 19:42:21
Untermensch4 2021.02.07. 20:03:55
Neytiri1 2021.02.07. 20:07:07
El kellett volna dönteni, hogy mit akarnak és azt markánsan képviselni.
Valahogy olyan tutyi-mutyira sikeredett, maguk sem tudták mit akarnak.
Felelősségre vonás nem volt, sokan átszállingóztak hozzájuk, és mivel mindenkinek az apja, vagy nagyapja szocialista volt, így ezt nem is akarták meglépni, gondolom.
Én náluk látom, hogy elcsúsztunk. És onnan a többi párt mást sem csinált, mint eladott és vett, amit tudott, és alakította ennek megfelelően a politikáját. A nép meg le van szarva, és csak annyira érdekes, hogy dolgozzon.
A "lesittelés" a mai napig érvényben van, legalábbis amit a nép elvárna. A fidesz alatt sem történt meg!
Összefonódások vannak, egymás vaját nem tudják leszedni, mert akkor ők maguk is még vajasabbak lesznek.
Ha ő, akkor te is, meg én is, akkor elég ha a szánkat járatjuk, legalább azt hiszi a nép, hogy...
Annyiszor gondoltam már arra, hogy de szeretnék egy 50 évvel későbbi történelemkönyvet elolvasni, hogy hogyan tálalják ezt a kb 40 évet. Persze attól is függ, hogy ki lesz éppen hatalmon.
Ahogy 56-ot is máshogy tanultam én és máshogy a mai gyerekek.
Neytiri1 2021.02.07. 20:25:40
Jut eszembe Kádár fejét megtalálták már és csak hozzám nem jutott el a híre?
Neytiri1 2021.02.07. 20:26:38
Untermensch4 2021.02.07. 20:34:47
konteo.blogrepublik.eu/2011/02/18/a-romaniai-forradalom/
tarsadalom 2021.02.07. 20:49:29
Nekem lenne más dolgom is, de fontosnak tartom felhivni a figyelmet erre. És neked? Nincs más dolgod, mint engem olvasni és kritizálni? :)
tarsadalom 2021.02.07. 21:03:12
Ez az érved kb. hasonló kategoria, mint amikor azt mondják az elvtársak, hogy: az igazi kommunizmus jo lett volna, csak a megvalósitását elrontották. Ez bullshit. Egy káros ideologiát nem lehet jol megvalósitani. Egy káros ideologiát tiltani kell. A fasizmus esetében ez megtörtént, a marxizmus esetében nem. Erre hivom itt fel a figyelmet.
tarsadalom 2021.02.07. 21:04:55
tarsadalom 2021.02.07. 21:57:20
Egyetértek. Ettől félek én is, hogy a kapitalizmus ésszerü korlátok közé szoritása helyett marxista forradalmat csinálnak. Összejöhet itt több tényező, mert az is marxizmus, hogy a migránsoknak joguk van a gazdag europaiak vagyonának elkobzására, és ez egyre konkrétabb veszely lesz, ahogyan nő a migránsok száma és aránya. Ők ugy érzik, hogy nekik joguk van ugyanúgy jólétben élni, mint nekünk. Innen már csak egy lépés a marxista lázitás, és polgárháboru lesz.
venszivar 2021.02.08. 02:38:41
Szerinte 1965 - 1990 (1995) között a közép EU-i viszonyok elég nyugisak voltak az akkori, itthoni lehetőségek, szorgalmas, emberi munkával, esetleg ki-ki akarata szerinti több munkával a "melós" népréteg (kb.80%) tudott terveket kitűzni s évről évre igen is gyarapodni, előrébb jutni. Természetesen alig tudva, hogy nyugatabbra hogyan mennek a dolgok.... A '80-as évek pl. : "fővezér," USÁjában hajléktalanok milliónyi embertömegeit, mi itthon 1995 óta s azóta is tapasztaljuk... De már 30 éve "szigorúan" a kapitalizmus gyönyörű égisze alatt itthon IS ! Így éjjel, nem fejtegetném tovább a pró s kontrát, egy példát mondanék, amit az apám mond 1995-óta, egyre halványulva, mert már "fallrahányt tarhonyának tartja". "A '60 években az emberek felszedték a Kossuth, Simphonya, Fecske stb. csikeit... A '70-es években már 5-10-15 "kiadagolt " szálanként megvették, majd "státusz szimbólum gyanánt", már egész dobozt vettek.... + ettek-ittak- családokat terveztek s "csináltak", építkeztek s HA "NYOMOTT " életet is, de felívelő boldogságban, emberíbb szeretetben ( úgy érezték!) küzdöttek, éltek. A disszidenseket, megvetette, mert azok szerinte "cserben hagyták a Hazát" !!!
1995 óta a lakosság 75-80%-ának jó irányba megy az élete?!? A kapitalizmusban, ITTHON, Magyarországon ?!?
lépem!
venszivar 2021.02.08. 03:05:42
Lorrh 2021.02.08. 07:48:07
en.wikipedia.org/wiki/Homelessness_in_the_United_States#/media/File:Homelessness_statistics_by_state,_United_States_Interagency_Council_on_Homelessness_(2019).png
Mennyire csodás társadalmi rendszer hogy a világ leggazdagabbjai is, a dollármilliárdosok is ugyanazon az utcán mászkálnak velük!
tarsadalom 2021.02.08. 08:34:20
Neytiri1 2021.02.08. 08:39:50
Én úgy tanultam, hogy nem volt kommunizmus, csak építettük a szocializmusban (a kommunizmus megvalósulása szerintem egyedül Némo kapitány és a víz alatti város 1969-es feldolgozásában volt a víz alatti városban, de csak addig, amíg nem jöttek a hajótöröttek, de addig gyönyörű volt) te pedig mindig ezt a szót használod. Most akkor volt, vagy nem volt?
tarsadalom 2021.02.08. 08:41:33
Nekem Fábry jut eszembe, aki mesélte, hogy mikor még a kádárkorszakban kimentek a németországi rokonaikhoz, akkor azt látták, hogy a német ember reggel beül a nagy mercédeszébe, elmegy munkába, és este holtfáradtan jön haza. Ezen megdöbbentek. Basszus, ilyen az, amikor tényleg dolgozni kell. Ilyen a kapitalizmus. Van mercédesz, de dolgozni kell. Nem csak bemenni munkába, mint a kommunizmusban, hanem tényleg dolgozni kell.
Neytiri1 2021.02.08. 08:47:28
Az utolsó bekezdésben nagyjából lemigránsoztál minket, akik a szocializmusban nem csináltak semmit, viszont Mercit akarnak és döbbenten látták Németországban, hogy ezért dolgozni is kell.
Neked egy zsák van a fejeden, amin egy luk van a szemednek, a másikra meg úgy gondolod, hogy nincs szükséged, mert azzal az eggyel mindent látsz.
Hát... nem látsz mindent :)
tarsadalom 2021.02.08. 08:58:12
Számomra az a lényeg, hogy volt egy káros eszme, ami a fél világra pokoli állapotokat hozott, évtizedekre tönkretette az emberek életét. Az, hogy az egyes országokban konrétan hogyan valósitották meg és minek nevezték, az mellékes kérdés. Voltak nagy különbségek. Nevezheted annak is, hogy épitettétek a szocializmust. Nem változtat azon, hogy csak látszolag épitettétek, mert hitelböl volt finanszirozva, és nem felfele épült, hanem lefele csuszott a rendszer. Ki is mult, szerencsére.
Vannak fenntarthatatlan rendszerek, és a kommunizmus ilyen. Az, hogy magyarországon látszolag müködött pár évtizedig, az nem azt jelenti, hogy jo. Csak annak tünt. Nem véletlenül bukott be.
Ha egy rendszer olyan elemeket tartalmaz, hogy "nincs magántulajdon", "minden közös", "mindenki megkapja a fizetését, bármilyen haszontalan és értelmetlen munkát végez", "mindenkinek jár ingyen lakás", és hasonlók, akkor ez a rendszer be fog bukni. Mert nem olyan rendszer a müködöképes, amelyiket valamilyen nemlétező ideális körülményekre találtak ki, hanem az a rendszer fog müködni, amelyik leginkább megfelel az ember természetének. És az ember természete nem ideális, hanem elég kiábrándito. Csak akkor dolgozik, ha saját haszna van belöle. Ha nem kötelezö dolgozni, akkor inkább megél a közösböl. Megél a máséból. Elveszi a másét.
Minden rendszer, ami idealizálja az ember jellemét, az megbukik. Az ember jelleme és ösztöne nem olyan szép, mint amilyennek azt szeretnénk látni.
tarsadalom 2021.02.08. 09:04:18
Lorrh 2021.02.08. 09:11:51
Én a te általad felmagasztalt kapitalizmust pokolian szarnak tartom. Fenntarthatatlan, bolygó romboló és a kipusztulásunk a végcélja, hogy minden vizet megmérgezzen, minden állatot leöljön és minden csepp levegőt beszennyezzen, hogy a kapitalista még gazdagabb legyen.
A kapitalizmusnak nincsen fékje, a totális pusztulásig rabolja le a Földünket és égeti fel az őserdőket.
A szocializmus pont ilyen romboló volt, ott meg a folyókat fordították meg és kiszárították a Bajkál tavat meg a Kaszpi tengert.
Nem lehetne ezen primitiv tahó társadalomcsesztetési technikákat MEGHALADNI?
Hogy ne ilyen idiótaságon rugózzál, hogy elvered a port egy már sehol nem létező rendszeren, miközben a jelen világunk meg a pusztulásba rohan.
tarsadalom 2021.02.08. 09:24:08
Elverem a port egy már sehol nem létező rendszeren, igen. Mert más néven vissza akarják hozni. Nézd már meg légyszives a fotót az előző blogbejegyzésemen. Az europai parlament alelnöke büszkén pozol Marxxal. Most készült a kép, 2020-ban! A libsik a kommunizmust hoznák vissza, más néven. Ugyanazokkal a lózungokkal. Vegyünk el mindent az elnyomó europai emberektöl és adjuk oda az elnyomott migránsoknak.
Lorrh 2021.02.08. 09:33:02
A libsik már vonatokat indítanak a gulágokra.
Légyszi még öt posztot írj erről a világ összeesküvésről. Leplezd le a szemeteket! Marx szobrával fotózkodtak! mooooooost lebuktak a rohadékok, te jóóóóóóóóóóól átláttál a szitájukon!!!!
Na haragudj de nevetségesnek találom ezt a mű rettegésedet.
Neytiri1 2021.02.08. 09:47:51
Ki kellett múlnia, ahogy ennek a mainak is majd egyszer, csikorognak az alapok. Hitel most is van, igaz az emberek is belekerültek, saját magukat adósítják el, ki kényszerből, ki nagyzolásból.
De Viktor sem hitel-telenül kormányoz. Például orosz, kínai hitel.. hát, izguljunk, hogy tudjuk majd fizetni.
"Látszolag müködött pár évtizedig, az nem azt jelenti, hogy jo. Csak annak tünt. Nem véletlenül bukott be."
Orbán ellenesek ugyanezt mondják az ő általa kialakított mostani "rendszerről".
Amit írtál már megint a kommunizmus címszó alatt olvasható ("nincs magántulajdon, minden közös...), ez nem valósult meg, így megbukni sem tudott. Ellenben most nagyjából lassan minden Mészáros és slepje, illetve a viktorcsalád kezében van, majd kiderült, hogy jó lesz-e ez így, vagy megbukik valamikor. Nem érzékelem, hogy ez jobb lenne nekem.
Miért tartod nem ideálisnak, sőt, kiábrándítónak, hogy az ember akkor dolgozik, ha haszna van belőle? Akkor te a kommunizmusban mégis csak jobb embernek találnád az embert, nem? Dolgozik és igényeinek megfelelően részesül a javakból.
Te dolgoznál ingyen? Haszon nélkül? Vagy kevesebb bérért, csak úgy, emberbaráti szeretetből?
Az ismerkedésed során te nem hozod fel a nőnek, hogy gazdag vagy?
Az embertelenség, a másokkal nem törődés, a habzsolás nem a szocializmusban élte fénykorát, hanem most, az általa imádott világban.
Neytiri1 2021.02.08. 09:50:01
Neytiri1 2021.02.08. 09:53:15
Lakner Zoltán politológus szúrta ki, hogy ez a gondolat már egyszer elhangzott a magyar politikában, mégpedig Rákosi Mátyástól 1948-ban, írja a hvg.hu. Rákosi akkor úgy fogalmazott:
sajnos, a magyar reakció rákényszerít bennünket arra, hogy csak az egyik kezünkben legyen építő szerszám és a másik kezünkben kardot, vagy egyéb védő – és ha szükséges – támadó fegyvert tartsunk."
Ez mitől jobb?
tarsadalom 2021.02.08. 10:06:55
Na haragudj de nevetségesnek találom ezt a mű rettegésedet."
Látom, te nem követed nyomon a nyugateurópai politikát. Nem ez a fotó a lényeg, ez csak egy jel. A lényeg az, hogy milyen törvényeket hoznak.
Nem hallottál ugye arról sem, hogy németországban lefoglalhatnak üresen álló épületeket migránsok számára? A tulajdonos akarata ellenére?
Ez kisajátitás, baszdmeg.
Nem követed azt sem, amit én látok, hogy a német tévében naponta mutatnak tüntetéseket (általában a covidos helyzettel kapcsolatban indul a tüntetés) amin aztán az antifasiszta komcsik meg a migránsok törnek-zuznak, és követelik a nagy cégek tulajdonának az államositását. Ingyen lakást minden migránsnak. Ha nincs, akkor vegyük el a németektől. A falakra fel van graffitivel festve, hogy "VW enteignen" és hasonlók.
Na aludjál tovább szépen, mert te ezekröl semmit nem tudsz.
tarsadalom 2021.02.08. 10:13:38
Neytiri1 2021.02.08. 10:19:00
Annak ellenére, hogy mit művelnek a migránsok, németek egy része rokonszenvezik velük. És ez a többi európai országra is igaz. Mozog a föld a kapitalizmus építménye alatt is.
Szar a szocializmus, szar a sosevoltkommunizmus, szar a kapitalizmus - ha jól értem, szerinted.
Akkor mi legyen?
Neytiri1 2021.02.08. 10:21:45
Mindössze nem értünk egyet néhány kérdésben.
Neked kommunizmus és szocializmus fóbiád van, egyik sincs most, viszont Orbán igen, így nehéz kikerülnöm.
De ok, miért is kéne válaszolnod olyanra, amire nem akarsz?
tarsadalom 2021.02.08. 10:24:38
Azt hittem, ezt érthetően leirtam: A kapitalizmust le kell korlátozni, még jobban mint most. Másképpen automatikusan oda vezet, hogy az emberek 1%-a birtokolja a gazdaság 99%-át.
A marxizmus-kommunizmust meg ugyanúgy tiltani kellene mint a fasizmust. Ennyi.
Lorrh 2021.02.08. 10:24:46
Jaja, tudom a választ, ami nyugaton most épül kommunista ballibsi mimgránssimogató fehérembert eltaposó muszlim kéz levágó sarija társadalom az majd ide is beszivárog.
@tarsadalom: ügyes riposzt!
tarsadalom 2021.02.08. 10:26:36
Én Orbánnal egyáltalán nem foglalkozom, Nem érdekel.
Csak ha megemlitem Sorost vagy a migránsokat, akkor ti azonnal rámhuzzátok a vizes lepedőt, hogy ez "Orbánpropaganda!!!"
Miközben nekem semmi közöm Orbánhoz és nem is érdekel
Lorrh 2021.02.08. 10:28:28
Ha most Magyarországon élsz, akkor Orbán egymilliószor nagyobb hatással van a te életedre, mint bármelyik nyugati marxistasimogató. Nem?
tarsadalom 2021.02.08. 10:29:59
Ja, bocs, hogy én osztrák állampolgár vagyok, anyanyelvi szinten beszélek németül, és ezért német tévét nézek. Elnézést, hogy érdekel az, ami ott történik.
Csak tudod, németország európa vezető gazdasági és politikai hatalma. Ami ott történik, az egész europát befolyásolja. Hamarosan hozzánk is eljut. Hát nem akarják Merkelék ránk tukmálni a migránsokat? 6 éve probálkoznak ezzel.
De ne foglalkozzunk azzal, ami németországban történik, ugye? Mert te azt mondod.
tarsadalom 2021.02.08. 10:30:43
NEM
Lorrh 2021.02.08. 10:33:12
Neytiri1 2021.02.08. 10:42:19
Én göndör hajat szeretnék és vöröset csillogó zöld szemet, darázsderekat és tökéletesen kerek popsit. Elméletben.
A kommunikáció alapja a két fél véleményének megjelenítése. Természetesen bármikor megszüntethető, elég az, ha az egyik nem teljesíti a kommunikáció alapját, a vélemény nyilvánítást, illetve reagálást. De az is segíti, ha lefojtás következik be, mit lehet említeni és mit nem. Ha nem említhetem Orbánt, miközben arról beszélünk, hogy mi volt, mi van és kinek mi jó, vagy nem, akkor valóban sikeresen megfojtod a beszélgetést :)
Én Orbánkorban élek most és véleményem van róla. Mint írtam, a migráns kérdésben egyetértek vele, hogy melyikünknek mi oka van erre, már más kérdés. Sajnos nem hiszem, hogy azért akarja őket odakint látni a határon kívül, amiért nekem fontos, hogy ott legyenek.
Az "elosztás", amit művel az országban kikerülhetetlen, ha a jelenről beszélünk.
De, mint írtam, elfogadom, ha nem válaszolsz arra, amit írok.
tarsadalom 2021.02.08. 11:34:18
Na és milyen popsid van most? Dobjuk már fel ezt a vitát egy kis flörtöléssel :)
Amugy igen, most már nagyon nehéz lekorlátozni az 1%-os nagykapitalistákat. Előbb kellett volna. Ez most már csak valamilyen nagy összeomlással fog menni. The great reset. De ha tanulunk belöle, akkor utána jobban le lesz korlátozva a kapitalizmus. És hogy ezt ki tegye meg? A választópolgárok. Demokráciában a választopolgároknak van felelőssége abban, hogy milyen társadalmi rendszerük és államformájuk van.
Én hiszek abban, hogy a kapitalizmust lehet jobban csinálni, mint most. Lehet müködöképes. De a kommunizmus nem. Ebben biztos vagyok.
tarsadalom 2021.02.08. 12:00:23
Sajnos ezt látom én is, a ZDF / ARD meg a nyomtatott média is (Spiegel, Welt, Zeit, stb...) ultraliberális, ultrabalos propagandamédia. Németország egy soroslibsi állam lett. Én folyamatosan követem a német médiát, elképesztő dolgokat látok és olvasok. A magyar közmédia orbánpártisága kutyafüle ahhoz képest, amit a német média produkál. Szerintem két oka van, hogy pont németországot vették be: egyik, hogy vezető gazdasági és politikai hatalom europában. Aki németországot irányitja, az európát irányitja. A másik ok az volt, hogy könnyü préda: hiszen bárki, aki ellenállást mutatott a libsi hatalomátvétellel szemben, könnyen lefegyverezhető volt azzal, hogy "apád náci volt, csak nem akarsz te is fasisztának tünni?"
Én akkor döbbentem meg először a németeken, mikor 2013-ban kiderült, hogy az amerikai titkosszolgálat 10 éve lehallgatja Merkel telefonját. Semmilyen következménye nem lett. Merkel pár héttel később pacsizott Obamával. Na ez már nem az a németország, amit ismertünk. Ez egy soroslibsiék által gyarmatositott hasznos idióták állama.
Lorrh 2021.02.08. 12:30:38
Még ha ocsmány is a libsi propaganda, mert ebben egyetértünk.
tarsadalom 2021.02.08. 13:30:20
Sokkal nagyobb annak a veszélye, hogy a tömeges migráció miatt polgárháboru lesz. Most csak a háboru elől menekülnek sziriábol, és a szegénység elől afrikábol. De mi lesz, ha a klimaváltozás miatt sok százmillioan indulnak északra?
Ezért lenne nekünk sokkal inkább érdekünk egy erős németország és erős európa.
Ha a migránsok elérnek egy bizonyos népességi arányt európában, mondjuk 30-40%-ot, (és sok helyen ezt már meghaladták) akkor kialakulnak no-go zonák, ahol az állam és a rendörség már nem tudja betartatni a jogszabályokat. Onnan mi már csak elmenekülni tudunk majd, vagy felfegyverkezve polgárháborus állapotokban élni.
Én ezt már látom sok nyugateuropai városban, majd meglátod te is. Ez a jövőnk.
Lorrh 2021.02.08. 14:23:41
Európa en bloc pacifista impotens nyálcsorgató idióta lett.
Gondolod, hogy a te és a hozzád hasonló felfogásúak aggodalma, vagy blogolása megállítja az áradatot?
tarsadalom 2021.02.08. 14:32:16
Az is sokat segitene, ha nem lenne addig is 30-40% a migránsok aránya. Mert ha ők itt uralkodnak no-go zonákban, akkor örömmel fogják üdvözölni és befogadni a testvéreiket, "allahu akbar" kiáltással.
Nem a határkerités fogja megállitani őket. Ha lenne európának katonai ereje, akkor az állitaná meg esetleg. De a sorslibsik pont azon dolgoznak, hogy ne legyen semmilyen ereje európának, és legyen minél multikultibb. Ők is ugye attól félnek, mint te: hogy az árja fehér europai ember, az árja németország világháborut indit. Ami egy nagy marhaság.
Szóval félünk az europai fehér ember uralmától, ezért gyengitjük migránsok betelepitésével, és előkészitjük a terepet majd a klimamenekülteknek, akik végleg pontot tesznek az europai emberek életére.
Jó terv, nem? Ugy látom, te támogatod.
tarsadalom 2021.02.08. 14:44:49
Én a mai világ abszurditását is csak humorral tudom elviselni. Az én életem is egy katasztrófa, én is már csak kinomban tudok röhögni azon a sok őrületen, amit körülöttem elkövettek, ami engem körülvesz. Bolond a világ, vigadjunk rajta.
Itt megnézhető a film, mindenkinek ajánlom: ok.ru/video/229067983489
Lorrh 2021.02.08. 15:11:11
Untermensch4 2021.02.08. 16:16:04
tarsadalom 2021.02.08. 19:40:18
Tudom hogy a németek eredetileg nem egy befogadó nép voltak, de felhigultak ők is. Vannak német kollegáim, mind nagy migránsbarát libsi.
Lorrh 2021.02.08. 19:47:11
Ez a felszín. Mert ez a politically correct beszédmód és nem merik vállalni a valódi véleményüket.
Én dolgoztam Németországban egy 56-os magyar disszidenssel, aki már ötven évet ott élt és hasonló volt a véleménye mint unter.
Untermensch4 2021.02.08. 20:36:19
Nagyapám 56-tól németországban élt. A német újraegyesítésről mondta hogy kb 1% inflációt okozott a nyugati területeken. Ha 2% vagy több lett volna a várható ár akkor nem is biztos hogy többségben lettek volna nszk-ban az egyesítéspártiak... ha németekre akarsz migri-ügyben hatni akkor a várható költségeket hangsúlyozd, ne katasztrófafilmesen hanem mint egy könyvelő. :)
PC "idomításról": pár éve legjobb barátom belgiumban dolgozott. Mivel ott is be vannak tanítva hogy csúnya dolog a rasszizmus, a xenofóbiájukat a kelet-európaiakon élik ki pl boltban. De csak onnantól fordul vígjátékba a dolog hogy megszólal akcentussal az ember, addig semmi (tehát nem a konkrét viselkedése váltotta ki).
békaapu 2021.02.09. 08:47:01
Tarsadalom írt egy cikket arról hogy Marxot kezdik újra felfedezni a nyugati nagyeszűek, és javasolja hogy ez ellen milyen jó lenne ha mindenki elolvasná a kommunizmus fekete könyvét.
A válaszokban pedig "szétszalad a ménes".. most éppen a német befogadókészség a csapásirány.
Tarsadalom
Marx eszméit nem rombolta le a szovjet típusú társadalmi kísérlet.
A hatalom megszerzésének és megtartásának a módja a nagy francia társadalmi kísérlet idején is így ment. Volt ahol elég volt egyszer beágyazni az új típusú berendezkedést a társadalomba, volt ahol többször is rájuk kellett tenni a vérszivattyút. A történelem erről szól, hogy mikor és ki parancsolt, hogyan és kiknek. És ez mindíg szólt halálról is - sőt többnyire arról szólt.
Marx rehabilitálását nem kéne betiltani, és a feketekönyv a propaganda amiről először írtam.
Emiatt a kettősség miatt ágaztak ilyen sokfelé a tagság véleményei.
Mert JackLondon gyermekmunkásai helyett nekünk átlagosaknak úttörőtábor jutott és a tanulási képességeink alapján is felemelkedhettünk.
És Feleki Kamill éneke egy régi filmben.. hogy "ember lesz az én kis unokám" sem volt hazugság. Propaganda volt, de nem hazugság hanem tény.
Ugyanígy propaganda a feketekönyv. Tények célzatos csoportosítása.
Nem Marx a mi mai ellenségünk, és nem a kommunizmus.
Hanem az egyenlősítés szándékának a szabályozatlansága.
Szerintem.
tarsadalom 2021.02.09. 09:15:01
Az, hogy a kádárkorszakban nem okozott katasztrófát a marxizmus, még nem azt jelenti, hogy nem kellene betiltani.
Értem én, hogy a francia forradalom óta mindegyre azzal probálkoznak, hogy "tegyük igazságossá" a társadalmat, de ez általában abban merül ki, hogy "fosztogassunk, raboljunk, gyilkoljunk, vegyük el másét".
Tudom, hogy nem Marxxal kezdődött ez az őrület, és nem is vele végződik.
De ettől még lehet és kellene is tiltani. A fasizmussal kapcsolatban sikerült ezt törvényekbe foglalni, és betartatni. Ugyanezt kellene tenni a marxizmussal kapcsolatban is. Vagy nevezheted bárminek, tudjuk miről van szó. Igazságtevő forradalom.
Semmilyen forradalmat nem engedhet meg egy mai demokratikus jogállam. A forradalom államellenes tevékenység, és tiltott. Monden államban vannak alkotmányvédő szervek, titkosszolgálatok, amelyek ilyen felforgató, lázitó, forradalmat előkészitő mozgalmakat megfigyelnek. Ez igy rendjén van. Nekem csak az a bajom, hogy ha ez igy van, akkor miért nem sittelik le Katarina Barley-t, aki nyiltan marxista propagandát terjeszt? Ja, mert ő az europai parlament alelnöke?
Na ez a baj, látod...
tarsadalom 2021.02.09. 09:30:32
Civilizált demokratikus államokban nem szabad osztályharcot gerjeszteni. Ez államellenes tevékenység. Erre probálom itt felhivni a figyelmet, ha tetszik, ha nem. Engem társadalmi folyamatok foglalkoztatnak, és ha ezt látom, ezt irom le. Nem a kédérkorszak foglalkoztat, mint titeket, hanem az, ami europában most történik.
békaapu 2021.02.09. 10:09:25
Miért keverném? A kommunizmus egy álom, a létező szocializmus pedig a valóság volt.
Hogy a különbözőség jól látható legyen, azért írtam "szovjet típusú társadalmi kísérlet" -nek.
Ha Karl Marx azonos az "Igazságtévő forradalom" -mal, akkor tényleg be kell tiltani. De például az egész Jack Londoni életművet a Vaspata című könyve miatt nem kéne betiltani.
A száz évvel ezelőtti való világ ellen lázító gondolatokat ma betiltani.. hm.. meggondolandó.
A betiltástól nem szűnik meg a gyűlölet oka, csak homályosan látszik. Vagy csak érződik.
Például : a hatalom elleni gyűlöletet ha betiltják, akkor megszűnik?
Amit a forradalmak betiltott mivoltáról írsz, szintén ilyesmi. Azt is betilthatta a király és betilthatta az éppen uralkodó társadalmi osztály..
Amit pedig utolsóként kérdezel : Szerintem azt a Katyerinkát azért nem sittelik le, mert a marxizmus nincsen betiltva.
Ha be lenne tiltva és nem sittelnék le - akkor érteném a kérdésedet, hogy debezzeg az euparlament alelnökének miért szabad?
Neytiri1 2021.02.09. 10:16:25
Látsz valami reményt, hogy ez változna, vagy változhatna?
Mi ennek az akadálya, vagy mi az ami segíthetné, hogy ez ne történjen meg akkor, amikor ez már túllépet Németországon is.
Hová lehet menni "reklamálni", vagy milyen módon lehetne megakadályozni?
Nem látod úgy, hogy a hullám kinek örömére, kinek bánatára elindult és nem tudja, vagy nem akarja senki hullámtörővel szétverni az erejét?
Miért hajlamos az emberek nagy része bevenni ezt a maszlagot, hogy az elnyomottakat támogatni kell, miközben látják, hallják, tapasztalják, hogy mi történik, amikor más vallású, más mentalitású embereket engednek be maguk közé? Nem ismerik a történelmet?
Annak idején azt mondták, hogy a németek azért ilyen kedvesek és befogadók, mert a náci Németországnak most kell vezekelnie. Tényleg ennyire hülyék?
békaapu 2021.02.09. 10:26:37
Én ezt a hozzászólásodat úgy értelmezem hogy nekem és a többi olvasódnak próbálod megtiltani hogy Németországban a marxizmus tetszhessen a szocdem párt tagjainak.
Én ezt nem fogadom el.
Nem hiszem hogy a németországi hülyeség kötelező lesz itt is. Nem hiszem el hogy ne szabadna bármi mellett és elen lázadni. Nem hiszem el hogy én(a te olvasód) köteles vagyok tenni a társadalom változásának mindenféle lehetősége ellen.
Illetve nem hiszem hogy a cikked címe mást jelent mint amit én olvasok ki belőle.
Ha barátilag megkérsz hogy értsem másképpen, akkor baráti alapon oké - de ha azt írod hogy azakkorisaztjelenti amit te akarsz (ha tetszik nekem - ha nem..) hm.. akkor maradok az én olvasatomnál. :-))
tarsadalom 2021.02.09. 10:27:23
De hát pont ez a lényeg a demokráciában: nincs király. Vannak pontos jogszabályok, hogy állampolgárként hogyan tudod érvényesiteni a szavazati jogodat, a tüntetési jogodat, stb.
Elégedetlenek mindig lesznek. Az elégedetlenséget nem lehet betiltani. De az igazságtevő forradalmat és az arra való buzditást igen.
Én a te soraid mögött is azt látom, hogy teljesen jogos, ha a nép elégedetlen és lázad azok ellen akik "ott fenn uralkodnak". Ez jogos, de megvannak a szabályozott formái. Négyévente szavazhatsz, és máskor is szervezhetsz tüntetéseket, ha elégedetlen vagy. Nem ezt kell betiltani, az demokratikus jogod. Én jol látom a határt, amit nem szabadna átlépni az osztályharcban. És azt is látom, hogy ezt folyamatosan átlépik jelenleg europában. A soroslibsi propagandának köszönhetően, és a migránsoknak köszönhetően, akik folyamatosan az utcán zavarognak, törnek-zuznak, fosztogatnak és gyujtogatnak. Csak most szilveszterkor kb ezer autót gyujtotak fel párizsban.
Szerintem te is csak addig vagy ilyen nyugodt a marxizmus feléledésével szemben, amig nem a te autodat gyujtják fel. Amig nem a te ingatlanodat kobozzák el. Amig nem te kell fegyverrel megvédd a családodat. De hát én pont erre akarok figyelmeztetni, hogy ezek az állapotok már itt vannak, pár száz kilométerre tölünk!
Ha titeket ez nem érdekel, akkor rendben van. Engem érdekel, és irok rola.
tarsadalom 2021.02.09. 10:35:02
Mi ennek az akadálya, vagy mi az ami segíthetné, hogy ez ne történjen meg akkor, amikor ez már túllépet Németországon is.
Hová lehet menni "reklamálni", vagy milyen módon lehetne megakadályozni?"
Kedves Neytiri! Ez attitüd kérdése, Én egy olyan ember vagyok, aki felszólal és figyelmeztet negativ társadalmi folyamatok ellen. Nincs reklamácios iroda, de van sajtó, és van szavazólap. Ha te ugy gondolod, hogy értelmetlen felszólalni a leirt folyamatok ellen, az a te dolgod. Én hadd irogassak itt. Ha sikerül pár embert figyelmeztetni, és ők nem szavaznak balliberális pártokra, akkor nekem már megérte. Nevezhetsz propagandának is, nem érdekel.
Mindig voltak emberek, kronikások, akik leirták a társadalmi állapotokat. Ha nem tetszik, ne olvass. Az nekem nem alternativa, hogy "ugysem tudunk semmit tenni ellene"
tarsadalom 2021.02.09. 10:51:28
Szeretném a nagyobb összefüggéseket is megvilágitani. Mert nem egyértelmü, hogy a migráns-mizéria összefügg a marxizmussal. De ha visszaolvassátok az előző tucat irásomat: folyamatosan visszatérő téma az, hogy milyen összefüggések vannak az igazságtevő harcosok (social justice warrior), erősödő antifasiszta-marxista-femináci-sorosita szervezetek és a migrácio elősegitése között. Ezek az őrültek ugy gondolják, hogy a fehér europai ember gonosz elnyomo, és ezért megérdemli, hogy a migránsokat a nyakára telepitsék, vagyonát elvegyék és szétosszák a migránsok között.
Az áldozatcsoportok tetszölegesen variálhatóak. Régebben voltak a munkások, a nők, most meg a migránsok. A tettescsoportok is variálhatoak: régebben voltak a tőkés gyártulajdonosok, most meg a fehér europai férfiak. Ez szintiszta marxizmus, erről irok már nemtudom hányadik irásomban. Látom a következményeit nyugateuropában. Sajnálom, hogy ez a gondolatmenet, ez a következtetések levonása számotokra nem érthető.
békaapu 2021.02.09. 10:53:25
Én meg arra szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a Közép -hez nemcsak a Nyugat van párszáz kilométerre - hanem a Kelet is.. :-)
Te nyugatiként várod hogy a hatalom védjen meg téged a te vagyonodra áhítozóktól. Én keletiként vagyok túl azon hogy ellopták a hülyeségeim jórészét és velük az összes álmomat arról hogy ha én segítek aki kér tőlem, akkor nem fognak meglopni. Az hogy keletiként vagyok túl, azt jelenti hogy most már van kerítésem, kutyáim, és eldugott fegyverem is, azért hogy ilyen újra megtorlás nélkül ne történhessen.
Van féltenivalóm, de nem vagyok hajlandó félni.
Neytiri1 2021.02.09. 11:09:33
De én kicsi vagyok és nem látom a kiutat, és hogy egyáltalán van-e, illetve nem értem a németeket. Te jóval okosabb vagy nálam, ezért kérdeztelek meg (ez sem volt cinikus, egyszerű tény).
tarsadalom 2021.02.09. 11:25:37
Az is lehet, hogy én tulreagálom az eseményeket. De nem ok nélkül. Csak hogy probálj engem is megérteni:
Sok-sok romboló forradalom, haború, ujraépités után eljutottunk europában egy stabil társadalomhoz, ahol már nincsenek áldozatcsoportok, nincsenek valós elnyomottak. De az őrült igazságtevők ebbe nem tudnak belenyugodni. Nekik kell áldozatcsoport, hogy tudjanak politizálni. Tehát mit tesznek? Kikiáltják az LMBTQ csoportokat áldozatnak. Kikiáltják a nőket áldozatnak. És importálnak migránsokat, hogy legyen ujra áldozatcsoportunk. Nekem ez már tul sok.
És bevallom, hogy személyesen is érintett vagyok. A családom a femináci rombolás miatt ment tönkre. Sokmillio nőnek bebeszélik a feminácik, hogy ők áldozatok, mert gyereket nevelnek és a háztartásban dolgoznak. Ez családrombolás, társadalomrombolás. Ugyanazok az őrültek felelősek ezért, akik a migránsokat is a nyakunkra hozzák. Lehet, hogy nem látható ez az összefüggés mindenki számára, de én a saját bőrömön megtapasztaltam. Ugyanaz a beteges, igazságtevő ideologia van mögötte, amely mindenhol "tetteseket" és "áldozatokat" lát.
Én ez ellen küzdök. Lehet, hogy néha eltulozom, de szerintem lassan kezded te is látni, hogy miért.
Lorrh 2021.02.09. 11:32:57
És aki erre figyelmeztetne, azt megbélyegzik rasszistának.
tarsadalom 2021.02.09. 12:10:12
Nekem azokkal van bajom, akik ennek ellenére keresik a társadalmi igazságosságot, és erőszakosan, forradalommal, civilszervezetekkel, dollármilliárdokkal megtámogatva, a demokráciát aláásva akarnak azonnali változást elérni. Mégpedig globálisan! Tehát, amilyen életszinvonalat mi elértünk sok munkával, az azonnal jár az afrikaiaknak is. Miért? Csak. Hogy legyen igazság.
Szerintem ezek az emberek pszichés betegek. Arrol lehet felismerni őket, hogy mindenről az áldozat-tettes narrativa jut eszükbe. Ha én meglátok egy gyereket sárban játszani, akkor az jut eszmbe, hogy "milyen jol játszik". Ezeknek az őrülteknek meg az jut eszébe, hogy "biztos a szülei nem törödnek vele, ez bántalmazás, megyek a gyámhivatalra". Ha meglát egy négert afrikában a kunyhóban üldögélni, akkor az jut eszébe, hogy "ur isten, szegények, még házuk sincs". De mi van akkor, ha az a néger ugy boldog, ahogy él? Ez szébe sem jutna a világot javitóknak. Azt a négert ide kell hozni, hogy neki is legyen autoja meg mindene, ami nekünk van.
Ez a gondolkodásmond egy beteges, eltulzott szociális együttérzésből ered. Bármit teszel, bármilyen társadalmi rendszert hozol létre, ezek mindig fognak "szegény áldozatokat" találni, és "gonosz tetteseket". Mert lelkibeteg, paranoid emberek. És arrol lehet még megismerni őket, hogy Soros lelkes követői.
Én marxizmusnak nevezem ezt a magatartást, mert az osztályharchoz áll a legközelebb. De valójában egy személyiségzavar.
Neytiri1 2021.02.09. 12:34:42
Nekem nehezen felfogható, hogy józan ítélőképességgel és élni akarással rendelkező embereket meg lehet így vezetni.
Hogy egy településen, ahol egy lányt megerőszakol és megöl egy ilyen például, ott bárkivel elhitethető, hogy nem baj, hogy itt vannak, sőt...
A propaganda hozza azt, amit egy beléjük épített chip hozna, ami erre van programozva?
tarsadalom 2021.02.09. 13:04:23
Én sem értem. A tizéves gyerekemmel ezt meg tudom beszélni, és ő megérti.
Nincs igazságos társadalom, nem is volt és nem is lesz. Ha többet adsz a nyugdijasoknak, akkor azt máshonnan veszed el. Ha többet adsz a tanároknak vagy az orvosoknak, akkor ugyanugy. Ami egyik csoport érdeke, az a másik csoport hátránya. Ezt egy ovodás is megérti, és nem akar forradalmat csinálni, hogy létrehozza az igazságos társadalmat.
Amugy ha demokratikusan zajlik ez az érdekérvényesités a különböző társadalmi csoportok között, akkor azzal semmi bajom. Ez egy békés folyamat. De a soroslibsik, marxisták forradalmat akarnak, azonnali igazságosságot, és ezt globálisan! Tehát mindenki a világon legyen egyenlő és egyforma, nyitott határokkal. Vegyüljünk össze, hogy ne legyenek különbségek, és legyen igazság. Ez teljes elmebaj. Ignorálják azt, hogy mi sok száz évet dolgoztunk azért, amink van. Ignorálják a földrajzi-klimatikus tényezőket, hogy pl. az őserdőben vagy a szaharában nem lehet mercédesz gyárat épiteni. És ignorálják a haranggörbét is, ami genetikai okok miatt lehetetlenné teszi hogy egyformák legyünk. Mindent ignorálnak, de forradalmat csinálnak, amivel aztán rombolni tudnak. Én ne kérek ebből, köszönöm szépen. A forradalom után ugyis minden visszarendeződik, mert ez a világ rendje.
tarsadalom 2021.02.09. 13:14:46
faviccek.hu/soha-ne-add-fel.html
Én ez vagyok. Megevett a golya, tönkrement az életem, de fojtogatom a nyakát.
A migránsellenes álláspontommal rengeteg vitám volt, barátaim is lehurroktak eleinte. Most már kezdik elfogadni, és látni hogy igazam volt.
Esélyem sincs, de küzdök. Nem véletlenül van 5 gyerekem. Ha találok társat, akivel lehet, akkor lesz még 5. Utolérem egy migráns család átlagát. Ez még mindig semmi, mert az ismerőseim között kb 1 gyerek az átlag.
Hát, van aki ki akar halni, és van aki küzd a golya torkában is.
Untermensch4 2021.02.09. 20:27:31
Mert "szerencsére" amikor a kontinens nyugati fele gyarmatosított akkor mi két keletibb gyarmatosító között pofozkodtunk. Éppen ezért tképp mi az "áldozat" címkét kapnánk a gyarmatos-szégyenkezős műsorszámban.
Ami nekünk nem volt: önállóan vagy segítséggel országnyi területek elnéptelenítése, a lakosság exportálása rabszolgának. A gyarmati lakosok rossz munkamoráljának kezelése. Kezelés... apa nem akar dolgozni, levágják csuklóból a gyereke kezét.
Lorrh 2021.02.09. 20:30:29
Neytiri1 2021.02.09. 20:37:06
Normális ember az elődjei vétkét nem veszi annyira magára, hogy ezért képes legyen nagyjából öngyilkos tettre, hogy ezeket beengedi, annak tudatában, amit csinálnak, és nem csak a maga, hanem a gyerekei életét is teszi tönkre ezzel.
Sajnos, vagy nem sajnos, ebben az esetben meggyőzhetetlen vagyok :)
Untermensch4 2021.02.09. 20:41:00
Abba a több száz évbe a nyugat-európai országok esetén beletartozik a gyarmatosítások időszaka is. És pont a kereszténység miatt lehet is bűntudatot kelteni. A tesla kínai és kaliforniai gyára nem félsivatagos vidéken van? :)
Untermensch4 2021.02.09. 20:47:24
tarsadalom 2021.02.09. 22:47:18
Irracionálisnak tűnhet, de nem ismered pontosan az élethelyzetemet. Van több okom is, csak egyik az emlitett ok, hogy magyar gyerekek is szülessenek és ne haljunk ki.
Van még sok pénzem, mihez kezdjek vele? Ha gyerekekre költöm, akkor az számomra egy értelmes "befektetés". De ez csak egy elméleti dolog, mert nincs kivel.
Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2021.02.10. 11:11:48
Lorrh 2021.02.10. 12:31:47
Gondoskodj a jelenlegi gyerekeidről: vegyél mindnek egy-egy lakást.
Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2021.02.10. 13:09:39
Untermensch4 2021.02.10. 15:51:34
Nem genetikai hanem kulturális nemzet vagyunk. Terjeszd a nyelvet. Ha csinálsz pl netre feltölthető oktatási anyagot, szerzői jogilag ragaszkodj hozzá hogy feliratozni lehet, a hangsáv viszont csak magyar.
Móka és történelem: a legfiatalabb francia tábornok akiről ott és itt is neveztek el katonai alakulatot...
www.youtube.com/watch?v=-bJeRuyIuIM
tarsadalom 2021.02.10. 16:48:13
Ez egy érdekes kérdés, sokat foglalkoztam ezzel. Irtam erről már és még fogok. Meg olvastam is sokat. A "hivatalos" politikailag korrek álláspont az, amit itt leirtál. Ha ezt bárki megkérdőjelezi, akkor azonnal le-rasszistázzák. De ez nem ennyire egyszerü. Mindjárt keresek neked pár idézetet, ami ezzel a kérdéssel foglalkozik.
De eszembe jut egy olyan példa is, hogy: egy dokumentumfilmet forgattak a magyar cigányokrol, és cigány tinilányokat kérdeztek, hogy a moziban miért az a filmet nézték meg, ami indiai zenés-bollywood film volt? Tudják ők, hogy a cigányság indiábol származik? Nem tudták. Csak azért nézték meg, mert az tetszik nekik.
Vajon miért? Lehet persze azt is gondolni, hogy a cigány kultura továbbadódott gneráciorol generáciora az utobbi 500 évben, és ezek a lányok igy megkapták a kulturális identitásukat. Csak ebben az esetben ezek a lányok ugyanugy nevelkedtek, mint a magyar gyerekek. Nem kaptak szüleiktől cigány kultura "oktatást". Mégis az indiai film tetszett nekik.
Szoval nem annyira egyszerü ez a kulturális identitás kérdés. Vannak genetikai alapjai is. Ha érdekel ez a kérdés, olvasd el Bereczkei Tamás: Evolucios pszichologia könyvét. Ő leirja, hogy miért vannak kölcsönhatások a genetikai kiválasztodás és kultura-mentalitás-identitás között.
Van pl. cigány identitás, ami genetikailag öröklödik. Erre a libsik felorditanak most hogy "rasszizmus". De akkor is igy van. El kell olvasni az emlitett könyvet.
tarsadalom 2021.02.10. 16:53:30
geiger.blog.hu/2019/03/17/eloiteletek_evolucio_es_migransok
geiger.blog.hu/2017/09/20/sorosek_utopiaja_es_a_humanetologia_tenyei
Untermensch4 2021.02.10. 18:39:07
Egyébként nem "politikailag korrekt" az álláspontom (sőt, kissé ellentétes: nem mások megsértését kell elkerülni hanem nem kell mindenen megsértődni) hanem érdeklődő. Azért is mert ha jobban belegondolunk, egykori nagyállattartó lovasnomád népek közül mi vagyunk a "legnagyobb túlélők" (összességében a legsikeresebbek is) és sztem a nyelv és a genetika rejtheti a titkot. Tekintve az utóbbi ezer év két nagyobb mértékű genetikai radírozását (és hogy utána a betelepülők nagy arányban elmagyarosodtak), én a nyelvnek tippelek nagyobb szerepet.
Untermensch4 2021.02.10. 19:13:48
tarsadalom 2021.02.10. 20:47:17
tarsadalom 2021.02.10. 20:58:26
A fémmunkás tehetségről jut eszembe: new york felhőkarcolóit mohawk indiánok épitették. Nincs bennük félelem és tökéletes az egyensúlyérzékük. Elkezdték kutatni, hogy mi lehet az oka, és kiderült hogy a fülben található egyensúly-érzék szervük tökéletes.
Reactor 2021.02.22. 03:53:46
Az teljesen igaz, hogy a maihoz képest szerényebb volt a kínálat, nem volt jégkrémből, csokoládéból, tányérszettből, törölközőből százféle - cserébe az a pár féle-fajta minőségi alapanyagokból készült. Valódi tejből, valódi búzából, valódi lenből, nem tojásporból, nugátból, szintetikus szarokból meg műanyagból.
Az is igaz, hogy nem volt minden sarkon OBI, Euronics meg Média Márk, cserébe viszont a gyártott műszaki cikkek 20-40 évig is elműködtek, a polcokon nem tervezetten elromló ipari hulladékok sorjáztak, és ha mégis elromlott valami, belefociztál egy embereset, utána már működött, mint a parancsolat. Nem úgy, mint ma, hogy örülhetsz, ha a rádsózott ipari szemét a garanciaidő lejárta után két hónapig még elműködik, és ha tönkremegy, hiába viszed szerelőhöz, nincs se pótalkatrész, se szerelő, és különben is "nanótekknikával" készült, amivel egy átlag ezermester ugye nem tud mit kezdeni. Szánt szándékkal úgy készítenek minden műszaki cikket, hogy menjen tönkre minél hamarabb, és javítani se lehessen, vegyé' újat, fizess paraszt, azé' vagy...
Az is igaz, hogy nem volt ennyi pláza, multiplexes mozi, nem volt internet meg Failbook, helyette Józsika lement focizni a skacokkal, meg bunkert építeni, nem a Failbook meg a Fornetti, izé, Fortnite előtt zombult lárva arccal heti egy hónapot, aztán ha elmegy pár órára az áram mert a vihar leszaggat egy vezetéket, olyanná válik mint a hasmenéses ember aki bennragadt papír nélkül a budiban...
Az szintén igaz, hogy a bankok nagyon válogatva adtak csak hitelt, megnézték kinek mennyit és mire. Ennek köszönhető, hogy azidőtájt nem voltak ötévente gazdasági válságok, mert a sok vigyorgóba való elmebeteg úgy jár a bankba hitelért mint a jó kútra vízért, visszafizetni egy se fogja, nem is akarja, majd jajveszékel egy sort a sajtóban, oszt az adófizetők majd visszacsengetik helyette ugye.
A maszek, vállalkozás szintén korlátozva volt az "átkozsban". Lehet szidni ezt is, viszont ezzel sikerült legalább egy ideig elkerülni a bábcégek, pénzmosodák, MLM-átverések, fogyasztói csoportok, és egyéb nyalánkságok kialakulását. Amint megtörtént a gengszterváltás - Tribuszerné, Magad Uram, Kun-mediátor, ingatlanszövetkezeti pilóta. ..és tudjátok, barátaim, mi még olcsón megúsztuk. Albániában ugyanez például polgárháborút robbantott ki, 15 ezer embert mészároltak le.
Kádár jókora adósságot csinált az országnak, ez igaz. És? Kurcsány, Libajnai nem ezt csinálta az IMF felé? Ormányviktor nem ezt csinálja Putyin pajti felé? Jaaaa hogy nekik szabad eladósítani a nemzetet?
Lehet tehát szidni a (gulyás)kommunizmust, vádiratot készíteni, de tegyük a mérleg másik serpenyőjébe a mai vadkapitalizmust is, hogy lássuk az összehasonlítás alapját! A vadkapitalizmus is csinál épp elég ganéjságot, bizonyos területeken jóval többet is mint a kommunizmus csinált, és ha fizikálisan nem gyilkoltak is le 100 millió embert, gazdaságilag jóval többet tettek tönkre, tehát ennek fényében a mai vadkapitalizmus semmivel nem jobb a levitézlett kommunizmusnál. Csak ma másképp szar. Ennyike. Ezek a rendszerek tervszinten mind úgy vannak megalkotva, hogy a kiagyalók, a kedvezményezettek, a nyaloncok jól járjanak, a népesség maradék 98 százaléka meg szarul.
tarsadalom 2021.02.22. 08:37:53
Ha meg a kapitalizmussal akarod összehasonlitani: egyetértek, hogy a kapitalizmusban is rengeteg káros folyamat látható, erről is irtam máshol. De legalább működőképes tud lenni, ha jol leszabályozzák. A kommunizmus viszont nem, az semmiképpen nem tud müködőképes lenni, mert nem felel meg az ember alapvető tulajdonságainak (közös tulajdon - magántulajdon, piacgazdaság - tervgazdaság, kompetencia alapu kiválasztás - ideologia alapu kiválasztás, stb.) Ezeket kell szem előtt tartani, mert egyik rendszer eleve müködésképtelen, a másik meg müködőképes.
Reactor 2021.02.22. 19:44:45
Azt speciel én is maximálisan támogatom, hogy fizessenek a gazdagok, és még csak Soros-ügynök se vagyok. Miért? Mert a tapasztalat is azt mutatja, hogy ha sok pénz kevés kézben összpontosul, az Soroshoz hasonló ganéj legalja férgeket fog kitermelni, és elvezetni olyan finom dolgokhoz, hogy a 10% kezében összpontosul a vagyon 90 százaléka. Arról nem is beszélve, hogy talán azt kéne adóztatni, akinek van is miből adót fizetnie, nem pedig az utolsó pár forintját is elszedni az átlagembernek, aztán ha az utcára kerül, hajléktalan lesz, akkor meg tűzzel-vassal üldözni. Ez a rendszer csak arra jó, hogy a társadalmi ollót minél nagyobbra nyissa és polgárháborút okozzon. Persze ha ez a végcél, akkor nem szóltam, arra valóban tökéletes.
Tehát igen: fizessenek a gazdagok. Akinek van miből. Ne pedig az, akinek az utolsó falat kenyerét is elviszik adóba, aztán meg hatóságilag kriminalizálják az utcán élését. Ez nem marxizmus vagy kommunizmus, hanem józan meggondolás.
Az üresen álló lakásokat nem "migrácsoknak" meg rétinégereknek kellene osztogatni, hanem mondjuk rászorulóknak. Akad belőlük bőven, a tavalyi év több százezret kitermelt helyből, mikor az Ormányviktor a tömérdek sok okos eszével megparancsolta, hogy mindenki üljön otthon, mire a munkáltatók válogatás nélkül páros lábbal rugdostak ki mindenkit, mondván, ha nem jössz be dolgozni, takarodj a halál faszára. És az értékteremtőt, a GDP-termelőt ettől semmilyen társadalmi vagy politikai mechanika nem védi meg. Persze értem én, a szent piacgazdaság az első, ingatlanpiramis van, áruljuk az utolsó sárkunyhót is Mucsaröcsöge-Alsón húszmilláért. A rászorulók meg kapják be.
És ez még csak a felszín felszíne volt...de ez alapján is ki lehet jelenteni, hogy a kapitalizmus, mint fenntartható, működőképes eszme, egyszerűen megbukott.
tarsadalom 2021.02.23. 08:41:35
A kapitalizmust szabályozni kell, sokkal szigorubban, mint most. Minél szabályozatlanabb a kapitalizmus, annál több problémát okoz (ezeket már felsoroltad: korlátlan növekedés-korlátlan környezetszennyezés, fenntarthatatlan erőforrások pazarlása, tömegek elszegényedése és kevesek kezében történő tőkekoncentrácio, stb.)
Ezeket én is mind látom, de ennek mind semmi köze a kommunizmushoz. A kommunizmust a fasizmussal egyenrangunak kell tekinteni. Szóba sem jöhet, soha többé.
Untermensch4 2021.02.23. 11:10:05
mernokiszem.blog.hu/2017/10/29/tervezett_elavulas_373
" A cikkből nekem az jött le, hogy mindenféle kommunizmus/marxizmus rossz, ez meg nyilván nagyon egyoldalú megközelítés lenne."
Mutass példát jól működő kommunizmusra és rögtön véget vethetünk az "egyoldalú megközelítés"-nek.
Van egy nosztalgia-faktor, amikor az ember fiatal volt, az az időszak lesz öregebb korában a "régenmindenjobbvót'".
Reactor 2021.02.23. 13:10:53
Nyilván a kommunizmus nem tudja felülírni a kapitalizmus hibáit, de nem is ez lenne a dolga, hanem a homeosztázis.
A kapitalizmus rendszerszinten szar, hiába szabályozgatod, alapból ott bukik az egész, hogy csak expanzióval fenntartható. Amíg van csapolható erőforrás, addig működőképes. Ha elfogynak, akkor kész, eljön a "nincs tovább". Ezen semmiféle szabályozás nem tud változtatni.
@Untermensch4: Kína...
Untermensch4 2021.02.23. 23:13:58
Definiálni kellene az "expanzió" fogalmát.
Kína még a saját állampártja központi bizottsága szerint is a szocializmus építési fázisában jár. Közben meg egy államkapitalista rendszer amin vörös a csomagolás (de az etnikai kisebbségekkel való bánásmódon azért látszik a han nacionalizmus) de a kisembernek mindegy hogy a császárt és legfőbb mandarinjait éppen "kommunista párt"-nak hívják, a legitimációjuk forrása nem a népnek a kommunista ideológiában való hite.
Reactor 2021.02.23. 23:47:24
Ja, amúgy megnéztem a mernokiszem-blogot...elég csúnyán ferdít, ellenőrizhetetlen adatokkal dolgozik és azokból állapít meg eredményt, egyszerűen nem lehet tényértékűnek tekinteni az állítását. A hab a tortán, hogy a szerző előrelátó módon letiltotta a kommentek írását, nehogymá' még a végén lecáfolja valaki...
Hát bocs, ezek után ez minden, csak nem hiteles.
Untermensch4 2021.02.24. 00:23:39
Kína attól kapitalista hogy piacgazdaság van, a monopolhelyzetben lévő állam pedig korlátoz itt-ott (pl. kötelező állami tulajdonrész nagyobb cégekben). És ami úgy hápog mint egy kacsa... De megfordítva, Kína mitől kommunista/szocialista?
Reactor 2021.02.24. 02:54:56
Itt mellesleg nemcsak mosógépről van szó, hanem bármiről - hősugárzó, számítógép-alkatrész, akkumlátortöltő, amit csak akarsz. Volt egy Samsung winchesterem, maximális használattal elment 9 évig. 5 évvel a Samsung winchester üzembehelyezése után vettem egy WD winchestert afféle raktárnak, ezen tároltam a fontos dolgaim másolatát. 3 év múltán tönkrement, úgy, hogy ki sem volt igazán használva. Ami a hősugárzót illeti, egy AKA Electric márkájúval kezdtem, az 20+ évig bírta. A mostani Hausmeister- Sencor stb. selejtek csoda ha egy évnél tovább bírják. Kíváncsi vagyok, ezt mivel magyarázná a kedves mérnökpajti.
A piacgazdaság se kapitalista lelemény, létezett már a kapitalizmus előtt is. A kutyának négy lába van, a rinocérosznak szintén négy lába van, mégse nevezhetjük a rinocéroszt kutyának csak a négy láb miatt. Szóval ez is csak egy átvett dolog. Az államberendezkedés, állami szerepvállalás és kontroll pl. a gazdaság felett (tervgazdálkodás, anyone?), politikai fővonal, hadsereg...Amerikával egyik se mutat sok egyezést, a volt Szovjetúnióval annál inkább.
Untermensch4 2021.02.24. 10:48:40
Emlékszel arra amikor ment a törvénygyártói agyalás hogy a blogok tulajdonosára sújt le a jogszolgáltatás ha vki oda találna okádni egy törvénysértő kommentet? Na akkoriban voltak akik a két tökéletesen biztonsági megoldás közül (az első a 24/7 figyelése a kommenteknek vagy jóváhagyásos megjelenítés) a másodikat választották, a kommentelés felfüggesztésével. Főleg akik egyébként is a facebook-ot tekintik fő életterüknek.
". Kíváncsi vagyok, ezt mivel magyarázná a kedves mérnökpajti."
A kognitív torzítások közül az észlelési torzítás nevű mellett a spórolással. A termékek fő piacán a javítás munkaerőköltsége magas. Ha a termék elég olcsó hogy a garanciaidő lejárta után mindig vegyenek egy újat akkor mindenki (viszonylag) boldog, számítógépes cuccoknál meg olyan gyors a fejlődés (nagyobb teljesítmény, alacsonyabb ár) hogy semmi értelme az örökkévalóságnak gyártani.
" Szóval ez is csak egy átvett dolog. "
Úgy bűvészkedsz a szavakkal mint a valláskárosultak. A "new deal" idején az usa is ráerősített az "állami szerepvállalásra" (egy vidéki kínainak vagy egy vidéki amerikainak van államilag jobb társadalombiztosítási háttere?), a "politikai fővonal" meg értelmezhetetlen. Kínában az urqalkodó elit legitimációját az adja hogy jobb alternatíva mint visszazuhanni abba az állapotba amit "a megaláztatás évszázada"-ként neveztek el. Az egypártrendszer sem sokban különbözik a kétpártrendszertől, a "hadsereg" (feltéve hogy az összes hadi szervezetet érted ez alatt) meg pont előnyös hogy csak centralizáltan létezik. Egyébként az usa tengerészgyalogságának a bevetéséhez nem is kell kongresszusi-szenátusi részvétel, az államfő (aki a hadsereg főparancsnoka is egyben) saját hatáskörben harcba küldheti őket...
Reactor 2021.02.24. 16:00:06
Magyarázatnak ez eléggé soványka. Mondhatnám, a legkevésbé se meggyőző. Még mindig valószínűbbnek tűnik nékem az, hogy a szerző is nagyon jól tudja, hogy baromságokat írt, és elejét akarta venni annak, hogy bebuktassák.
Semmiféle kongnitív, érzelmi, vagy egyéb torzulásról nincs itt szó, ez belemagyarázás. Konkrét példákat hoztam fel, hogy a régi elektronikus eszközök mennyivel jobban és tovább működtek. Magas a javítás munkaerőköltsége? Akkor nosza, rakják össze úgy az adott dolgot, hogy ne kelljen javítani. Nem mission impossible a dolog, 20-25 éve már működött.
Lehet hogy az adott termék olcsó újonnan, az emberek nagytöbbsége nem konzumidióta, és fölöslegesen nem akar pénzt kidobni olyasmire, amire alapból nem is kellene kidobni, ha minőségi termékeket árulnának, nem ipari szemetet. Erre én speciel 5 forintot is sajnálok, nemhogy ötezret.
Hogy a számítógépeknél gyors a fejlődés, az nem jelenti azt, hogy mindenki esze nélkül rohan megvásárolni, amint kijött egy újabb model, ami úgy fél százalékkal többet tud az elődjénél. Akinek Mazda 3-asa van, nem fogja bontóba vinni, és megvenni a 4-est amikor az kijön, hanem örül a 3-asnak, és használja amíg lehet. Ugyanez vastagon igaz a számítógépekre is. Lehet, hogy winchesterből is egyre nagyobb kapacitásúak és egyre jobbak jelennek meg, ettől még nem kell kivágni a kukába a kisebb kapacitású, valamivel lassabb vinyót a gépedből, mert az még tökéletesen használható. Szóval ezzel ideologizálni a selejt gyártását, hogy "hámme' van tőle jobb is", egyszerűen nevetséges. Pláne, hogy az új modellek, amik kijönnek, ugyanúgy selejtnek készültek, csak épp duplaannyiba kerülnek.
Alacsonyabb ár, hát hogyne...aztán jön egy ilyen bitcoinos piramisjáték, és elkezdenek annyiba kerülni, hogy rúdaranyért se kapod meg.
Bocsánat, hogy elkezdtem szóvirágokat gyártani amúgy, jöjjön akkor a pőre lényeg: Kínában nincs kapitalizmus. Nincs, és nem is volt. Hogy a kínai állam átvett bizonyos dolgokat innen-onnan, az nem kapitalizmus, ahogy a 4 láb se tesz egy állatot se rinocérosszá.
Untermensch4 2021.02.24. 23:40:53
Mivel láthatóan nem magyarisztánban élsz, kissé tájékozatlan vagy a folyamatban lévő törvényalkotás és a büntetés-fétises hatóságok működésének dinamikáját tekintve (ami egyébként olyan hiányosság ami sok stressztől megkímél ha soha nem találkozol a jelenséggel élesben). Gondolom olyan blogot sem láttál még ahol akár néhány önkéntes mérvadó vagy sima a "flood" nevű jelenséget produkálja. Utóbbiakból meg elképzelhetetlen olyan aki a tervezett elavulás mellett egy sor összeesküvés-elméletben is fanatikusan hisz és nem fél az interneten hősiesen forradalmat kirobbantani (=erőszakos tettekre buzdítani másokat a bazinagyigazság nevében).
mindmeghalunk.com/
Kínában kapitalizmus van, erős állami szabályozással, a gazdaságban. És egypárti diktatúra a politikában (ami a gazdaságpolitika miatt kihat ugyan a gazdaságra de a gazdasági folyamatok messze nem 100%-ig vannak alárendelve a tervutasításnak).
" Akinek Mazda 3-asa van, nem fogja bontóba vinni, és megvenni a 4-est amikor az kijön, hanem örül a 3-asnak, és használja amíg lehet. "
Mármint mi az itteni bérszínvonalon. Az "amíg lehet" kapcsán megnézhetnéd hogy egyes országokban mennyi a forgalomban lévő autók átlagos életkora. Ahol alacsony, ott sokan néhány éves autókat adnak el, amik vszeg ide keletre kerülnek.
"Hogy a számítógépeknél gyors a fejlődés, az nem jelenti azt, hogy mindenki esze nélkül rohan megvásárolni, amint kijött egy újabb model, ami úgy fél százalékkal többet tud az elődjénél."
Én a magam részéről legalább 5 de inkább több évig használtam minden eddigi asztali pc-met, közben alig bővítve. De ettől még nem lep meg hogy az újonnan piacra kerülő cuccokat is megveszik emberek, mert ugye nem maradnak raktáron.
Egyébként minden termék gyártása úgy néz ki hogy az első széria nyögi a gyerekbetegségeket, a második nagyjából eléri az optimumot, a harmadiknál elkezd a gyártó idiótán spórolni. Volt olyan szerszámgépem amibe kevesebb mint 1HUF (azaz egyetlen forintnyi) plusz műanyag kellett volna, olyan helyre ahol az összeszerelés és a fröccsöntési technológia is megengedte volna, hogy javítható legyen, de nem volt az. Mert innen nyugatabbra a javításhoz szükséges egyetlen munkaóra rezsióradíja magasabb mint a gép kiskereskedelmi ára, kiegészítőkkel.
A rinocéroszos hasonlatod meg biztos nagyon tetszik neked de semmi értelme.
Reactor 2021.02.25. 00:16:42
Másrészt, jogállamiság keretei között elfogadhatatlan, hogy valakit azért elvigyenek, mert akár erőszakos tettekre buzdít a kommentjeiben. Például, az ország népességének jelentős hányada fellógatná Orbánt a legelső fára mint a karácsnyfadíszeket szokás. Sokan közülük kommentelnek, és nem is rejtik véka alá a véleményüket. Én sem. És hát az adott potentátoknak ez nyilván nagyon nem tetszik, mégse tehetik meg jogállami keretek között, hogy mindet összefogdossák, és lesittelik, merthogy szerintük bűncselekményre buzdított. Ez gyakorlatilag a sztálini típusú leplezetlen terroruralom visszaidézése lenne. Természetesen ettől még MEGTEHETIK, Gödény pl. még csak bűncselekményt se valósított meg, mégis elvitték, de akkor nem kell demokráciáról, jogállamiságról, meg szólásszabadságról hadoválni itten, mert ez esetben egyikről se beszélhetünk. Kőkemény diktatúráról annál inkább. Ha a kormányzat nekiállna minden chatelőt, kommentelőt összefogdosni ilyen megokolásokkal, akkor rövid időn belül esze nélkül menekülne innen a lakosság, illetőleg valóban forradalmat robbantana ki.
Harmadrészt pedig, ha az adott illetőknek bazinagyigazsága történetesen tényleg igaz, akkor pont hogy nem őket kellene eltenni láb alól, sokkal inkább az ellenoldalt. Summa summárum, a felvetésed továbbra se indokolja a kommentelés letiltását, pláne hogy - mint kifejtettem - a bejegyzés gyakorlatilag egy nagy ökörség, szinte semmi nem igaz belőle.
A tervezett elavulás nem jó fogalom, mert elavulás az van, akár tervezik, akár nem. A tervezett tönkremenetel sokkal pontosabb - ha valami elavul, attól még működőképes és használható marad. Ha valami tönkremegy, na az már nem.
Kínában továbbra sincs kapitalizmus. Kapitalista vonásokat mutat, ettől még nem lesz kapitalista, ahogy a kutya se lesz rinocérosz attól, hogy négy lába van. Tudom, szerinted a példának semmi értelme, de ettől még megáll.
Természetesen az itthoni bérszínvonalról beszéltem, semmi közünk pl. Amerikához. A tőlünk nyugatabbra lévő országokban a géppark jórésze igen fiatal lenne. Nem is véletlen: akárcsak minálunk, ott is szinte percre pontosan elromló ipari hulladékokat sóznak a lakosságra, legyen az autó, okostelefon, botmixer, vagy bármi más. A 10+ éves autó ritkaságszámba megy, és jellemzően nem mai modellek, hanem jóval korábbi, a tervezett tönkremenetel előtt gyártott modell lesz az. Ha megnézel egy ilyet, azt láthatod, hogy nincs felszerelve ugyan fullextrákkal, meglehetősen pattintottkő-technológiával rendelkezik - de bírja a gyűrődést, bírja az éveket, és javítható, szervizelhető.
Én a számítógépeimet (a laptopot is ideértve) úgy 10 évente szeretném cserélni, mert semmi nem indokolja a hamarabbi cserét. Régi játékokkal játszom, a mai játékok döntő többsége hardverlobbista tartalmatlan szemét, sokadszorra újramelegített "tőtöttkáposzta", mint például a Call of Vérpistike-széria, vagy szintén hardverlobbista multiplayer szarság, nulla egyjátékos tartalommal, az online szervereken megszámlálhatatlan mennyiségű csalóval. Erre nincs igényem. A használt programjaim pedig jobbára előző szériások, azaz ezeknek sincs atomerőmű igénye, frissíteni meg egyiket se fogom, mert a) nincs új verziója b) az új verziót addig tökéletesítgették, javítgatták, amíg teljesen használhatatlan nem lett. A Windows is ugyanígy járt, egyedül az XP az, amire nagy jóindulattal azt lehet mondani, hogy "nyomokban operációs rendszerre emlékeztető módon működik". Az XP után elgurult Bill Gates gyógyszere, egymás után adta ki a félkész, működésképtelen, hibáktól hemzsegő szörnyszülötteket. Igen, a Windows 10 is ilyen.
Ha a gyártók ennyire slendrián, trehány módon állnak hozzá a gyártáshoz, nos, akkor ideje lenne elszámoltatni őket. Akár a technológiájuk, akár a hozzáállásuk miatt. Simán megoldható lenne, hogy amelyik gyártó bizonyíthatóan, tervszinten szart gyárt, azt felelősségre lehessen vonni emiatt. Nem holmi bírsággal, amit zsebbű' kifizet, hanem teljes vagyonelkobzás, aztán vigyék a hűvösre a germók közé. Mégse oldják meg? Miért? Mert nem ez a cél - hanem hogy még abból is konzumidiótát faragjanak, aki nem akar azzá válni. Kénytelen lesz, mert nincs más lehetősége, minőséget nem kap a pénzéért, csak szart.
Untermensch4 2021.02.25. 09:00:13
Ne nekem higgy, kérdezz meg egy jogászt hogy erőszakos cselekedetre buzdítás mennyire büntetendő.
"Simán megoldható lenne, hogy amelyik gyártó bizonyíthatóan, tervszinten szart gyárt, azt felelősségre lehessen vonni emiatt."
Csak pazaroljuk a betűket. Semmi előrelépés.
"Kénytelen lesz, mert nincs más lehetősége, minőséget nem kap a pénzéért, csak szart."
Olcsón vagy ingyen valóban. Kb mindenből létezik minőségi, csak nagyon kevés ember hajlandó megfizetni az árát.
Reactor 2021.03.04. 02:47:54
És ha benyomok egy VPN-t? Vagy eleve Tor-t használok? Erre mit lépnek a jogászok?
Minőségi pedig lassan semmiből se létezik. Egy 200 ezres videókártyának (GeForce GTX 8800 Ultra) nem három évig kellett volna üzemelnie. És akkoriban ez volt a legmodernebb, és a legdrágább is.
Untermensch4 2021.03.04. 15:25:18
A jogalkotói szándéktól teljesen független a hatósági kapacitás. Meg a valóság is. Az "e-cigaretta" (ami egy folyadék-párologtató) az első elterjedési hulláma idején volt "lehet hogy gyógyszeradagoló" (=aki patikán kívül árulja az lehet hogy meg lesz büntetve), most meg jövedéki termék. Ha kell a pénz állambácsinak akkor pénzbehajtási jogszabály születik, ha fenyegetni kell akkor olyan ami arra jó.
Néhány évente veszek olyan konfigurációt ami kb néhány évvel korábban volt a modernebbek közelében. Addigra kikopnak az esetleges gyerekbetegséggel küzdő "legújabbak" és marad a kipróbált technika a piacon. A termékfejlesztés annyira felgyorsult (mindenben) hogy piacra kerülő akármiből nem éri meg első szériásat venni, azt még nem csiszolták tökéletesre. A második széria az adott termék csúcs-időszaka, a harmadiknál már kezdődik a gyártói túlspórolás (beleértve a szoftver-támogatás gyengülését). Szerencsés esetben a levetett technikát licencelő noname(ebb) második gyártó viszonylag igényesen folytatja, legalább ár/érték arányt tekintve megéri.
"És ha benyomok egy VPN-t? Vagy eleve Tor-t használok? Erre mit lépnek a jogászok?"
HA erre most azt írnám hogy "próbáld ki hogy aktív erőszakra felhívó tartalmú részletet VPN-Tor-akármi használatával idézel vhol a magyar neten a meinkampfból" akkor az bűncselekményre való felhívásnak minősülne így, jogilag "nagy nyilvánosság előtt", tehát semmiképpen sem teszek ilyet. Továbbra is azt tanácsolom hogy alkalmasint kérdezz meg egy jogászt erről a témáról, a "józan paraszti ész" nem kimondottan érv a jogban és attól még büntetendő marad vmi hogy nehéz (vagy akár technikailag lehetetlen) a nyomozás, ha az adott dolog büntetendő.
Reactor 2021.03.08. 21:06:56
De hogy visszakanyarodjunk az eredeti felvetéshez, azon a blogon az égvilágon semmi nem indokolta a kommentezés letiltását. Azt leszámítva persze, hogy az írója is tudja, hogy eléggé hamisan énekelt a bejegyzésben, de annyi önkritikája nincs, hogy ezt felvállalja. Más pedig ne merészelje őt felülbírálni. Nincs is ezzel gond, csak az ilyet, kérlek, ne tekintsük hitelesnek, mert nem az.
Untermensch4 2021.03.09. 06:59:55
Gődény patikárius nagyon ügyesen építgeti a politikai karrierjét de ez itt teljesen mellékes éf fals példa mert nem erőszakra buzdított.
Reactor 2021.03.09. 16:49:12
Számokkal akkor tudnám cáfolni, ha lenne a birtokomban ilyen mosógép, és cseppre, kilowattra pontosan ismerném a vízfelhasználását, a hatásfokát, más egyebet. Ezek nélkül írhatok én bármit, ugyanolyan hasraütés alapú hülyeség lenne, mint amit ő írt. Mindenesetre amit tényszerűen tudok cáfolni, azt megcáfolom:
"Nagyon nehéz ezekről a gépekről a maihoz hasonló fogyasztási adatokat találni. Ha valakinek van pontos adata az kérem küldje el." - Itt ő maga is elismeri, hogy az adatok, amikkel dolgozott, nagy valószínűséggel hamisak, és fals eredményt adnak.
"de a vízfogyasztás alapján arányosítok, tehát dupla mennyiségű víz, szállítása melegítése dupla energiát igényel egy maihoz képest." - Hogy anno az áram és a víz töredékébe került a mainak rizsacsökkentés nélkül is, azt elegánsan elfelejti közölni.
"Max centrifugasebesség: 650 1/min <-->1000-1200 1/min" - Ez speciel igaz, hamarabb el is használódik ám...
"Víz ömlés eseten nem zárja el a fali csapot" - Ez viszont kamu. Nékünk volt Hajdúnk 20+ évig, ötvenszer leázott volna a lakás, ha nem lett volna benne elzáró.
"Ár: 12800ft (82ben ami akkor 6 havi áltag fizetés) <--> 80000ft ami 2 heti átlagfizetés. ( A miért tartósabb a régi azt hiszem meg is van magyarázva )" - 80000 forint sok családnak egész havi átlagfizetés, nem a rózsadombi úrhatnám hülyegyerekek keresetéhez kéne viszonyítgatni. Lehet, hogy drágább volt, többe került, csak épp huszonsok évig elműködött, évekre lebontva arányosan tehát olcsóbb volt a régi mosógép.
"A fenti feltételekkel, az új modernebb, szárazabbra centrifugáló ,halkabb, biztonságosabb gép, mai víz és villamos áram árak mellett 3 év 8 hónap alatt megtérül." - Feltéve ha kibírja 3 évig egyáltalán. Ha nem, szépen bele lehet számolni szervizköltségeket is, amik ezen az oldalon valamiért nincsenek beleszámolva.
"Tehát aki örül a 20 éve működő Hajdujának amivel hetene 3-4x mos, az bizony a rezsibe már kifizette 4-5 új mosógép árát 5 év garanciával." - A magas rezsinek nem sok köze van a mosógéphez, kézzel mosásnál is ugyanennyi lenne.
"Csak ne kezdjünk kommentekben fröcsögni, hogy mindenki hülye aki új gépeket vesz, mert ez az egyszerű számítás is igazolja, hogy a kényelem és biztonság mellett még anyagilag is megéri." - Ha akarna se tudna senki "fröcsögni", mert letiltotta en bloc a kommentelést. Az egyszerű számítása pedig saját maga szerint is nagyon bizonytalan alapokon nyugszik.Tehát tényszerűen gyakorlatilag semmit nem igazolt, maximum azt, hogy ideális esetben, akkori rezsiköltségek mellett az új gép rövidtávon jobban működik a réginél. Ezt meg nem vitatta senki se, az új gépeknek jobb a hatásfoka. Hogy a fenntartása,üzemeltetése mindent beleszámolva drágább lesz, az ugye smafu.
Egy szó, mint száz: több oldalról is igen gyíkos a számítása, úgyhogy én, ha neked volnék, nem fogadnám el hitelesnek.
Untermensch4 2021.03.10. 07:57:10
"de a vízfogyasztás alapján arányosítok, tehát dupla mennyiségű víz, szállítása melegítése dupla energiát igényel egy maihoz képest." - Hogy anno az áram és a víz töredékébe került a mainak rizsacsökkentés nélkül is, azt elegánsan elfelejti közölni.
A víz szivattyúzására és melegítésére a vízmennyiséggel arányosított energiaigény elég jó közelítő becslés. A fűtőszál hatásfoka 100%, a szivattyúk hatásfokát azonosnak veszi.
A két gép adott "jelen" időben történő összehasonlításánál ugyanolyan áron vásárolhatjuk mindkettőhöz az áramot és a vizet.
""Víz ömlés eseten nem zárja el a fali csapot" - Ez viszont kamu. Nékünk volt Hajdúnk 20+ évig, ötvenszer leázott volna a lakás, ha nem lett volna benne elzáró."
Nekem volt 10+ évig és két leázásom volt mert a szűrő átfolyási képességének a túlzott lecsökkenése esetén a víz kifolyik, a mosógép pedig nem függeszti fel az utánpótlását. Háztartási gépszerelő szerint is, ez bizony így működik... mondhatod erre hogy rendszeresen tisztítani kell a fránya szűrőt de attól még ténylegesen van egy ilyen képessége a gépezetnek hogy rendületlenül ereszti ki a vizet tényleges deformációs műszaki hiba nélkül.
"80000 forint sok családnak egész havi átlagfizetés, nem a rózsadombi úrhatnám hülyegyerekek keresetéhez kéne viszonyítgatni."
Az átlagot országosan számítják. Vszeg a mediánt is de az nem annyira nyilvános mert az átlag és a medián jövedelem együtt pontosabb képet ad a jövedelmi viszonyokról. Az akkori és a cikk írásakori országos átlagkeresetből számolt.
". Lehet, hogy drágább volt, többe került, csak épp huszonsok évig elműködött, évekre lebontva arányosan tehát olcsóbb volt a régi mosógép."
""A fenti feltételekkel, az új modernebb, szárazabbra centrifugáló ,halkabb, biztonságosabb gép, mai víz és villamos áram árak mellett 3 év 8 hónap alatt megtérül." - Feltéve ha kibírja 3 évig egyáltalán. Ha nem, szépen bele lehet számolni szervizköltségeket is, amik ezen az oldalon valamiért nincsenek beleszámolva."
Talán ezért: "Szándékosan nem a legolcsóbb új gépet vettem alapul, ismert márkát választottam. Kisker ára 5 évre kiterjesztett garanciával így is 80000 ft alatt marad."
" Ha akarna se tudna senki "fröcsögni", mert letiltotta en bloc a kommentelést. "
Nem vagyok egy kimondottan virtuóz ebben a műfajban de lemértem stopperrel. Onnan indítva hogy rákattintok itt fentebb a linkre, 3 perc 24 másodperc alatt jutottam el a facebook oldalán oda ahol lehet a cikket kommentelni...
Egy szó mint száz, annyira csúsztatsz és hatásvadász módon tévedsz hogy a hitelességgel kapcsolatos fenntartásaid az irónia igencsak magas fokára hágnak.
Reactor 2021.03.10. 15:57:15
100 százalékos hatásfok NINCS. Ez általános iskola 7. osztályos anyag. Nincs olyan, hogy az energia 100 százaléka hasznos munkavégzésre megy el. Mérnök ám a javából, aki ennyit nem tud.
Tudom, hogy működik az átlagszámítás, meg a medián, azzal viszont már nem számolsz, hogy egy-egy jólkereső milyen remekül torzítja ilyenkor az összképet. Kevés jólkereső és sok rosszulkereső ugyanazt az eredményt fogja adni, mintha mindenki közepesen keresne. Gondolom ezek szerint, ha az ország egyik felének megy a hasa, a másiknak szorulása van, átlag alapján az ország emésztése pont megfelelő...
Anno mellesleg a Hajdún kívül nemigen volt választás, szóval ha akart volna, se tudott volna drágább gépet idecitálni. És nem is kellett hogy legyen másmilyen márka, mert jó volt a Hajdú is. Nekünk speciel, miután lecseréltük a Hajdút, állandóan bele kellett kalkulálni évente egy csomó szervizdijat, mert a Zanussi, Whirlpool mosógépek rendre meghibásodtak. Ezekkel együtt már sokkal drágább volt az új mosógépek üzembentartása, tetszik-nemtetszik.
Failbookom nincs, és őszintén, az a blog nem ér annyit, hogy most emiatt csináljak akár egy kamu-profilt is.
Untermensch4 2021.03.10. 19:33:59
Sztem nem hazudsz hanem tévedsz. A "hasraütés" alapja az hogy ha az egyik gépben X mennyiségű víz felmelegítése és szállítása Y energiát igényel akkor a felhasznált vízmennyiséggel arányosítja az energiafogyasztást. Ez vonatkozik a fűtőszál azonos hatásfokára amire ÉN írtam tévesen hogy 100% (bár mintha az elektromosság esetében a 100%-os hatásfokhoz képest a vezetékekben keletkező hőveszteség lenne a probléma és a fűtőszál esetében ugyebár ez maga a kívánt hatás...) de azért érdekes volt látni hogy megláttad a támadási felületet.
"Kevés jólkereső és sok rosszulkereső ugyanazt az eredményt fogja adni, mintha mindenki közepesen keresne."
Azt magyarázod ami miatt fontos hogy ne csak az átlagot nézzük hanem a mediánt is mellé. Tudom. Azért utaltam rá. Az infláció miatt különböző történelmi korokban egy-egy termék összehasonlítási alapja lehet az átlagkereset, akkor is ha nem teljesen pontos mérőszám. Ha tudsz jobbat akkor számolj azzal. Néhai atyám liternyi benzinben és doboz cigarettában is számolt, ez mondjuk most pont a hajdú ellen torzítana a számokon.
"Anno mellesleg a Hajdún kívül nemigen volt választás, szóval ha akart volna, se tudott volna drágább gépet idecitálni."
Olcsóbb lett volna érdekes, ami kevesebb mint egyhavi átlagkeresetbe kerül... a hiánygazdaság egy dolog, a gépek paraméterei egy másik, ez így nem érv.
Nem használok facebook-ot, bár van egy kamu-profilom amit használtam háromszor. Viszont ha lehetséges kommentelni akkor az "en bloc le van tiltva a kommentelés" nem igaz. Ettől még nem hazudsz, csak csúsztatsz mert bár technikailag lehetséges, a hozzánk hasonló facebook-nemfelhasználók gyakorlatilag nem fognak kommentelni, de attól még ez nem kifejezett tiltás.
" Nekünk speciel, miután lecseréltük a Hajdút, állandóan bele kellett kalkulálni évente egy csomó szervizdijat, mert a Zanussi, Whirlpool mosógépek rendre meghibásodtak. Ezekkel együtt már sokkal drágább volt az új mosógépek üzembentartása, tetszik-nemtetszik."
A garancia és a jótállás nem volt érvényesíthető..? Nem vettél pár év után egy használt hajdú automatát? Én a saját hajdú automatámról hajdú tárcsás+centrifuga konfigurációra váltottam mert sztem sokkal megbízhatóbb technika, pl a digitális elektronikai meghibásodások esélye nulla :)
Reactor 2021.04.21. 05:46:46
A fűtőszálhoz megemlíteném, hogy azidőtájt például ezek is jóval nehezebben mentek tönkre, és "kalgonra" se volt szükség hozzá. Ma pedig még "kalgonizálással" is elég hamar bemondja a fűtőszál az unalmast (arról nem is beszélve, hogy Calgonnal tömni a mosógépet igazából drágább, mint a fűtőszálat cserélni).
A hiánygazdaságnak és a gépek paramétereinek semmi köze egymáshoz. Nem azért csináltak jobb, strapabíróbb, kisebb szervizigényű gépeket, mert annyira nem lehetett kapni őket. A kettő közt semmi összefüggés nincs (merthogy nyersanyag az bőven volt). Most is lehetne gyártani jobb, teherbíróbb, kevésbé elromló gépeket, pláne hogy divatba jött az újrahasznosítás, recycling, refurbishing, tehát feleannyi nyersanyagba nem fájna így a dolog.
Az "en bloc le van tiltva a kommentelés"-t egyértelműen a blog.hu felületre értettem. Hogy van Failbook meg Twitter meg más egyéb, az hidegen hagy, ugyanis semmi szükség nincs rájuk, ha magának a blognak van kommentelési lehetősége.
A garancia nem volt érvényesíthető, mire elromlottak a mosógépek, a szargyártóknak sikerült elég pontosan belőniük, mikor romoljon el a masina. Néha bizony nem sikerül (én alaplappal jártam így), és olyankor csattan rajtuk az ostor. Használtan pedig semmit nem veszek, se mosógépet, se centrifugát, se SSD-t, de még cipőfűzőt se. Refurbishedet se. Mert ezekre még annyi garancia sincs, mint az áruházira, ott legalább van kin bevasalni, ha selejtet sóznak rám.
NemesA 2021.07.21. 04:42:11
Egon Estragon · http://egonazeger.blog.hu/ 2021.07.21. 08:37:57